"Cepkano" prase / Pulled pork


Drpano - cepkano - lisnato - fronclavo - počupano... Kako god nazvano "prase" pripremljeno na ovaj način je zaista fantastično a sprema se gotovo samo... Treba vam 5 minuta da ga smestite u rernu i strpljenje od 4-5-6 sati (zavisi od veličine) da bude gotovo... A ono što dobijate je nešto zaista posebno.



Marinade možete menjati i prilagoditi svom ukusu. Ja sam se ovog puta odlučila za marinadu od piva i aceto balsamica... Na dno posude sam stavila i par seckanih glavica crnog luka i pokajala sam se što nisam više jer se dobije božanstveni karamelizovan luk pride... I slobodno stavite veći komad mesa i ostatak posle tako "iscepkano" u sosu zamrznite i naknadno koristite... 



Inače ovaj post je nastao u saradnji sa Staropramen pivom. A još recepata sa pivom kao sastojkom možete pronaći na tagu pivo.
Potrebno je:
(za 6-8 osoba)

2 kg svinjske plećke bez kosti

za marinadu:
3-4 kašike aceto balsamica
2-3 kašike smeđeg šećera
1 kašičica morske soli
biber, suvi origano
2 čena belog luka
2-3-4 glavice crnog luka

za serviranje:
BBQ paradajz sos tipa ovog ili ovog
zelena salata
paradajz
crveni luk
zemičke
rotkvice


Način pripreme:
Priprema mesa: Meso sam dobro oprala, prosušila i očistila od eventualnih žilica.
Na dno pekača stavila sam crni luk seckan na rebra, na to sam stavila dobro nasoljeno meso a onda sam sve prelila pivom, dodala aceto balsamico, šećer, origano i beli luk seckan na listiće. Poklopila sam pekač i stavila u rernu na 150 stepeni na 3 sata. 


Posle tog vremena otklopila sam pekač i nastavila sa "pečenjem" s vremena na vreme prelivajući meso močom koja se stvorila oko mesa i "pekla" dok meso baš-baš nije omekšalo (još nekih sat vremena). 
Kada je meso okemšalo uključila sam program samo dole i pojačala vatru na 200 stepeni te pekla dok se sos nije vidno zgusnuo, opet s vremena na vreme prelivajući preko mesa.


Slaganje sendviča: Svaku zemičku presekla sam na pola, stavila list salate, krišku paradajza, izdašno izlistanog mesa (uvaljanog u paradajz BBQ sos), kolutove crvenog luka i preklopila drugom polovine zemičke te servirala uz kriglicu Staropramen piva.


Dodatak: Ova količina mesa je zaista velika za 4 osobe pa ostatak savetujem da "iscepkate" uvaljate u BBQ sos i stavite u kese za friz te zamrznete. A kada ga odmrznete fantastično je i tako hladno u sendviču a možete ga servirati i u tortiljama kao ovde (umesto mlevenog mesa koristite drpano prase) ili da napravite calzone kao ovde (umesto piletine koristite drpano prase) ili da punite pastu umesto ćufticama cepkanim mesom kao ovde ili...

7 comments:

Nale Coolinarija said...

Aaaaaaaaa, zaboravila sam sta sam htela da napisem.
Dobro-mnogo-gledam-patim-balavim...
Fotke ubijaju koliko su dobre, a kod nas ce ovo cepkano prase biti rascerupano ;)

Bite my cake said...

ovo je fenomenalno!

Maja Babić said...

Znači, znači...
Gladna sam, gladna sam...

Petra Kranjica said...

Mljac! Nemam što drugo reći.

What's for dessert? said...

Oooooo da, da, da i da!!

Tajana said...

Danas smo ovo ručali! Jedina izmena je to što sam smanjila količine jer je za nas dvoje ovo baš mnogo, i to što sam pekla but jer Miša NEĆE nijedan drugi komad mesa XD.
Svejedno, meso je esktremno meko i sočno, cepa se viljuškom kako ko poželi, jedan od boljih ručkova koje pamtim.
Probajte ovo, ljudi, pod obavezno, a tebi mnogo hvala što si podelila recept. <3

JA U KUHINJI... said...

Tajana MNOGO mi je drago da vam se svidelo :)))))

Post a Comment