Domaće tortilje sa punjenjem od mesa, pasulja i povrća/ Beef Tacos


Jelo koje zahteva malo dužu pripremu ali... uz dobru organizaciju može biti i jako brzo gotovo. Naime tortilje možete napraviti dan unapred (ili koristiti kupovne) a sos od mesa možete skuvati u većoj količini i zamrznuti (u količinama za jedan obrok) pa onda samo podgrejati, dodati pasulj i još malo začiniti i onda je sve jako brzo gotovo...
A dodaci su po želji i ukusu... 



Potrebno je:

za tortilje:
(oko 16 komada)
30 g kukuruzne palente
400 g mekog brašna
1 ravna kašičica soli
na vrh noža praška za pecivo
70 ml ulja
oko 200 ml vode

za mesni sos:
malo maslinovog ulja
1 glavica crnog luka
50g pancete
500 g mlevene teletine
biber
+
malo maslinovog ulja
2 čena belog luka
2 glavica crnog luka
1 kašika koncentrovanog paradajza
1 konzerva (od 400 g) paradajz pelata (seckanog)
400 ml pasiranog paradajza
1 kašika smeđeg šećera
malo celerove soli
+
konzerva pasulja (400 g)



za priloge još:
1 glavica crvenog luka
300 g kuvanog kukuruza
1 ljuta papričica
bebi mix salata
peršun list
mileram


Način pripreme:
Priprema tortilji: U posudu za mešanje stavila sam obe vrste brašna, so i prašak za pecivo. Dobro sam sve promešala pa dodala ulje i toplu vodu te viljuškom mešala koliko sam god mogla. Kasnije sam dodavala malo po malo brašna i zamesila fino, glatko i eleastično testo. Prekrila sam ga providnom folijom i ostavila da odstoji 2 sata. 
Posle tog vremena testo sam podelila na 16 delova i na blago pobrašnjavljenoj dasci tanjila svaki u manje-više kružan oblik... 
Teflonski tiganj dobro sam ugrejala i svaku tortilju pekla po 20 sekundi sa svake strane a onda ređala na tanjir koji sam držala u najlonskoj kesi (da ostanu vlažne i mekane). 
Kada se ohlade možete ih smestiti u frižider (tako u kesi) i u narednim danima koristiti po potrebi s tim da ih opet malo prepečete pre upotrebe a možete ih i zamrznuti pa po potrebi vaditi i koristiti.
Ja sam ih stavila u rerni na rešetku i pekla oko 15 minuta na 180 stepeni tj. dok nisu postale hrskave.


Priprema fila: Na malo maslinovog ulja propržila sam zgnječen beli luk, dodala sitno seckan crni luk, posolila, a nešto kasnije i koncentrat paradajza te pelat i pasirani paradajz. Začinila sam solju, biberom i pa krčkala sve zajedno poklopljeno oko pola sata. (Po ukusu dodajte i malo šećera ako vam je sos kiseo).
U međuvremenu u drugom tiganju, na malo maslinovog ulja, prodinstala sam sitno seckan luk (posoljen). Kada je omekšao dodala sitno seckanu pancetu a malo kasnije i meso. Stalno mešajući na jačoj vatri krčila sam ga par minuta a onda smanjila vatru, dodala soli i bibera i još kratko prodinstala.
Sada sam u meso dodala paradajz sos i pasulj, sve zajedno promešala i kratko prodinstala.


Služenje: Na sto za serviranje stavila sam tortilje, pripremljen sos i sve dodatke (crveni luk, kukuruz, salatu, papriku, mini paradajz, mileram, peršun list...) pa da svako može sebi napraviti kombinaciju po želji.


6 comments:

Anonymous said...

Tortilje su jedan od artikla koje nikada ne bih kupila u radnji!
Odlično su ti isplae Oli.Ni moje nisu loše a i ukus postane sporedan kad se dodaju svi začini i meso

What's for dessert? said...

Prekrasno šarenilo, volim ovakve obroke

Vesna Nesic said...

Ručak za 10!

Petra Kranjica said...

Super izgleda!

prekratakdan said...

Mi kako ih volimo, nije mi teško napraviti sve u jedan dan. Krasno izgleda u tvojoj verziji

Ana S said...

Ovo prelepo izgleda. :) Ja nisam nikada pravila tortilje, ali volela bih da pokušam, jer obožavam da ih jedem, a primeti se razlika između domaćih i kupovnih. :)

Post a Comment