Slatko od borovnica i griz od prosa sa borovnicama


(Durmitor I)(Durmitor II)(Durmitor III)

Ponekad fotografija ne uspe da dočara onu lepotu koje oko vidi... ili ja nisam bila u stanju da uhvatim to nešto... Bilo kako bilo priroda i biljkice potpuno su opčinjavale, šumske borovnice punile dušu a mirisi raznog bilja omamljivali svojom čistotom, lepotom...



Kanjon Tare je nešto što definitivno trebate videti... Uspon na vidikovac Ćurevac nije težak a priroda je prelepa, pogled fantastičan i vredi, stvarno vredi...



Kao inspiraciju za današnji recept uzela sam borovnice jer ih na Durmitoru ima zaista puno i ako ostajete malo duže možete ih i sami nabrati.  Ja sam napravila slatko da bih ih sačuvala za kasnije... A kasnije sam između ostalog napravila i ovaj super fini griz od prosa... Nekako bi mi neki "fensi" recept bio u suprotnosti sa planinom, prirodom... a ovaj jednostavan, nekako "neugledan" a jako fini slatkiš baš mi ide uz celu priču.




Slatko od borovnica

Potrebno je:
(za 2 tegle od 500 g)

1 kg sveže planinske borovnice
700 g šećera
1 šipka vanile



Način pripreme:
U šerpu sam stavila opranu i dobro oceđenu borovnicu, dodala šećer, sve dobro (ali lagano) promešala, poklopila i ostavila u frižideru preko noži (da borovnice puste tečnost).



Sledećeg dana stavila sam šerpu na ringlu, dodala šipku vanile i na laganoj vatri kuvala nekih sat vremena. Kada je krenula da se stvara pena sklanjala sam je i tek tu i tamo promešala. A kada je sok postao sirupast (kada stavim na tanjir a on bude onako lepljiv, sirupast) proglasila sam slatko gotovim, presula ga u čiste tegle i dobro zatvorila. Ostavila da se ohladi a onda ih spremila na hladno i mračno mesto.



Griz od prosa sa borovnicama

Potrebno je:
(za 1-2 osobe)

500 ml mleka
125 ml griza od prosa
kockica (20-30 g) putera
2 prepune kašike slatka od borovnica + za serviranje



Način pripreme:
U šerpicu sam sipala hladno mleko i griz od prosa, sve dobro promešala a onda uključila ringlu i stalno mešala dok se mleko nije zagrejalo i kasnije dok cela smesa nije krenula da se zgušnjava.



Kada se već fino zgusnulo dodala sam kockicu putera a kada se ona istopila i slatko od borovnice i još kratko sve zajedno kuvala.
Griz sam sipala u posudice za serviranje i od gore prelila sa još malo slatka od borovnice...


(Durmitor I)(Durmitor II)(Durmitor III)



Recept za slatko je objavljen u septembarskom broju magazina MEZZE na str. 80-81.

5 comments:

Petra Kranjica said...

Ne mogu se odlučiti što bolje izgleda; griz ili priroda.

What's for dessert? said...

Kako u posljednje vrijeme često planinarim, našla sam se u istoj situaciji kao i ti - ponekad tu ljepotu prirode ne mogu zarobiti u fotku, jednostavno nešto nedostaje. S druge strane se tješim da su mi i fotke jela u ovom razdoblju otkad blogam različite i da napredujem po pitanju fotografije hrane, pa se tako nadam da će i fotkanje prirode napredovati.

Borovnice obožavam!!!!

Anonymous said...

Pre prelepo!!!!

Anonymous said...

Meni griz u prirodi a još borovnica,ma who could wish for anzyhing more!

Anonymous said...

Ovo izgleda nestvarno dobro! Fotografije su top!

Post a Comment