Kolač sa jabukama


Miris cimeta i jabuka je ono što karakteriše ovaj jednostavan, lagan (za pripremu) i sočan kolač... A još kada se njegove ručice (sada već veće od mojih) umešaju u pripremu uživanje je potpuno...



Potrebno je:
(za okrugli kalup prečnika 24 cm)

90 g putera
100 g smeđeg šećera
1 kesica burbon vanilinog šećera
1 kašičica mlevenog cimeta
1 veliko jaje
120 ml slatke pavlake
180 g brašna
2 kisele jabuke
2-3 kašike smeđeg šećera + pola kašičice cimeta
šaka-dve lešnika


Način pripreme:
Tiganj u kome ću peći kolač sam namazala puterom.
U činiji za mućenje umutila sam puter, dodala zatim šećer, vanilin šećer i cimet a nešto kasnije i jaje i pavlaku. Kada se sve fino spojilo smanjila sam brzinu miksera i malo po malo dodala brašno muteći tek dok se sve povezalo.


Smesu sam sipala u palup za pečenje, poravnala a onda je sinkić od gore poređao tanke kriški jabuka u obliku cveta.
Sve sam od gore posula mešavinom šećera i cimeta pa stavila u rernu (predhodno zagrejanu) na 200 stepeni i nekih 40-ak minuta tj. dok nije fino naraslo, porumenelo i krenulo da se "odvaja od ivica pleha". (5 minuta pred kraj "pobacala" sam i malo seckanih lešnika).


Kolač sam izvadila iz rerne, ostavila malo da se prohladi a onda servirala sa malo meda i seckanih lešnika. Mislim da bi i kugla sladoleda tu fino išla...



Napomena: Ono što je sinkić našao kao "manu" a i meni je zasmetalo (pri sečenju) je kora jabuke... pa smo konstatovali da bi bilo bolje da smo jabuke oljuštili mada možda je ovako za nijansu dekorativnije... ;)

Napomena: Šerpice sa fotografija su Metalac posuđe i možete ih potražiti u njihovoj on-line prodavnici ili nekom od mnogobrojnih prodajnih objekata...

4 comments:

What's for dessert? said...

Divota!! Jabuke s korom su dekorativne, ali ja ju uvijek ogulim jer mislim da bi smetala prilikom jela, a sad ste to i vi potvrdili.

Sigurno ću isprobati recept, budući da obožavam kolače s jabukama

Petra Kranjica said...

Ja nikada ne gulim koru, nekako su me naučili da su sve dobre stvari u kori.

Dajana said...

I meni je žao oguliti koru ako su jabuke neprskane, ali u kolaču znaju smetati, osim ako su isjeckane na kockice.
Obožavam sve što miriše na cimet

Anonymous said...

A moj sinkic nece jabuku bez kore! Poceo je da pomaze u pravljenju kolaca, bas cemo da isprobamo i ovaj!

Post a Comment