Pržene njoke od bundeve


Bundeva se već godinama odomaćila u našoj kuhinji i izašla iz okvira pite bundevare... Ako ne znate šta sa njom na tagu bundeva možda dobijete neku ideju. 
Ovog puta bundevu sam "obukla" u njoke i to pržene i bilo je jako fino...

Potrebno je:
(za 2 osobe)

500 g pirea od bundeve
1 celo jaje
malo soli
30 g putera
50 g griza
oko 150-200 g brašna


i još:
maslinovo ulje + puter za prženje
par čena belog luka
sveži listići žalfije
parmezan


Način pripreme:
Pire od bundeve sam stavila u činiju za mešanje zajedno sa omekšalim puterom i jajetom... sve sam dobro promešala pa dodala griz a nešto kasnije i brašno. Lagano sam dodavala brašno i mesila dok nisam dobila testo s kojim može da se radi u smislu da se ne lepi za ruke. Količinu brašna je nezahvalno davati jer u mnogome zavisi od vlažnosti pirea od bundeve (ako je kao bareni krompir trebaće manje a ako je kao napravljen pire onda više).


Testo sam podelila na nekoliko delova a onda od svakog pravila "gliste" i seckala njoke.
Posula sam ih sa malo griza i ostavila par sati da se malo prosuše.
U tiganj sam stavila malo maslinovog ulja i putera (tek da prekorije dno) i propržila na listiće seckan beli luk a onda ga izvadila i na umerenoj vatri pržila njoke dok fino nisu porumenele sa svih strana.
Prženje njoke ukrasila sam sa prženim listićima luka, seckanom žalfijom i posula sa dosta parmezana.
Uz čašu belog vina savršeno ide...


Dodatak: Pire od bundeve sam napravila tako što sam bundevu isekla na manje delove, stavila u pleh na papir za pečenje, prelila sa malo maslinovog ulja, posolila i pekla na 200 stepeni oko 30-40 minuta tj. dok nije omekšala a onda je propasirala.


Napomena: Šerpice sa fotografija su Metalac posuđe i možete ih potražiti u njihovoj on-line prodavnici ili nekom od mnogobrojnih prodajnih objekata...

8 comments:

Milica - Na tanjiru said...

Savršene! Nikako da napravim one tvoje pržene sa spanaćem, a uvijek kad naletim na fotku, kažem sebi "e, ove nedelje sigurno"! Pridružiću im ove sa bundevom! :)

Jovanka Baštovanka said...

auuu sto super izgledaju! bundevu obozavam! i ja sam radila svasta nesto sa budevom pa nikako da objavim..

Laka kuharica said...

Obožavam, ali obično najprije kuham. Ovo mi se čini više nego odlično i inovativno. Moram probati!

Branka - byB said...

Ove njokice su mi baš super ! Odlična ideja i jako lijepo izgledaju, kako je bundeva sada češće na meniju biti će i ove njoke !

mignonne said...

Kad ti nesto uslikas, odmah pozelim da sve isprobam.:))) p.s. tiganj je bas fora.:)))

prekratakdan said...

Radim ih obične na isti način, e sad me baš zanima kako će biti prženi...:)

Anonymous said...

Meni nije uspelo :/
Testo se sve vreme previše lepilo za ruke, dodavala sam pomalo brašna, a onda je postalo tvrdo i bacila sam...
Vaše izgledaju baš divno!

JA U KUHINJI... said...

Anonymous: Nažalost njoke nisu jedan od onih recepata gde se mere mogu tačno dati (u ovom slučaju zbog sočnosti bundeve) i potrebno je malo iskustva i prakse da bi se pod rukama osetilo kada je dovoljno brašna. Mesiti treba vrlo nežmo i testo donekle i treba biti lepljivo... nikako ne treba suviše dugo mesiti. Malo jeste pipavo jer ako nema dovoljno brašna kasnije se kuvanjem (ako ih kuvaš) mogu raspasti a ako ima mnogo brašna budu gumičaste (mada ja ih nekada tako i namerno napravim jer moji ukućani vole i gumičaste njoke).
Nadam se da će ti u nekom narednom pokušaju ispasti savršeno :)

Post a Comment