Palenta sa pečurkama


Savršenu, kremastu, palentu možete napraviti i bez paklice putera u njoj... i još dosta parmezana pride... O.k. prefina je i takva ali nekada želim nešto laganije... a ova je savršena i sa samo malo maslinovog ulja koje se doda pred kraj, kada je palenta već skuvana.
Kada su gljive u pitanju možete koristiti koje god imate... ovo je samo ideja...

Potrebno je:
(za 3 osobe)

za ragu od pečuraka:
2-3  praziluka (beli deo)
2 čena belog luka
500 g petrovača pečurki
250 g shiitake pečurki
malo maslinovog ulja
kašičica ljute, tucane, paprike
2-3 kašike acoto balsamico-a
1 kašika smeđeg šećera
morska so, biber
pola veze svežeg peršun lista


za palentu:
1 l vode
250 ml instant palente
1 kašičica morske soli
oko 50 ml maslinovog ulja (može i malo više)


Način pripreme:
Na malo maslinovog ulja propržila sam praziluk seckan na kolutove. Kada je omekšao dodala sam grubo seckane pertovače i shiitake te nastavila sa dinstanjem dok nisu pustile tečnost i ta tečnost isparila. Onda sam posolila, dodala aceto balsamico i šećer te sve dobro promešala i još kratko prodinstala a onda pred kraj dodala i malo bibera, ljute, tucane paprike i svežeg peršun lista.


U međuvremenu sam skuvala palentu tako što sam vodu zagrejala do vrenja, dodala so i polako, stalno mešajući palentu. Na umerenoj vatri, stalno mešajući kuvala sam par minuta (dok se nije zgusnula do željene gustine) a onda sklonila s vatre, dodala maslinovo ulje, promešala i ostavila par minuta poklopljeno da odmori a onda serivrala.


Na tanjire za serviranje sipala sam palentu, preko pečurke i sve sam dodatno posula sa malo maslinovog ulja i seckanog peršun lista. Ko voli od gore može preliti i malo gustog aceto balsamica.


Napomena: Šerpice sa fotografija su Metalac posuđe i možete ih potražiti u njihovoj on-line prodavnici ili nekom od mnogobrojnih prodajnih objekata...

1 comments:

Petra Kranjica said...

Moji ne vole palentu ali ovo spremama za jednam kada budem sama doma, jer je ja baš volim.

Post a Comment