Losos sa sosom od kapra (video recept)


"...Kao sunce na izlasku
Moja duša tebe netremice gleda
Kao jedino oko.
Ti ličiš na uzvišeno nebo,
Ja ličim na beskrajno more
A između pun mesec plavi..." (Ti i ja -Tagora)


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  



Potrebno je:
(za 4 osobe)

800 g očišćenog lososa

za sos od kapra:
2 čena belog luka
150 ml belog vina
100 ml slatke pavlake
1 kašika kapra
malo seckane sveže mirođije
malo drobljenog crvenog bibera
morska so



za prilog od pirinča:
1 glavica crnog luka
malo maslinovog ulja
250 ml pirinča
750 ml pileće supe
2 lovorova lista
malo morske soli

za peršun salatu sa narom:
3 veze peršun lista
1 veliki crveni luk
1 nar
1 kašika kapra
šaka-dve pecan oraha


za preliv za salatu:
50 ml maslinovog ulja
20 ml aceto balsamico
malo morske soli

i još za serviranje:
klice praziluka (leek bio)
1 limun



Način pripreme:
Priprema pirinča: Na malo maslinovog ulja prodinstala sam sitno seckan crni luk pa kad je postao staklast dodala pirinač, mešala dok nije "pobeleo", zalila pilećom supicom, dodala lovorov list, poklopila i kada je provrilo sklonila sa ringle i ostavila da odstoji oko 20 minuta. Za to vreme sam spremala dalje a pirinač se taman fino skuvao, na kraju sam samo pred serviranje ubacila malo peršun lista i promešala. (Ako vam supica nije slana onda još dodatno po ukusu posolite).



Priprema salate od peršuna i nara: U veliku činiju stavila sam grubo iseckano lišće peršuna, crveni luk seckan na rebarca, bobice nara, kapar i pecan orahe pa sve dobro promešala. A posebno sam napravila preliv tako što sam pomešala maslinovo ulje, sirup od nara i aceto balsamico te malo soli. Salatu možete napraviti i malo ranije pa držati u frižideru i tek pred samo serviranje preliti prelivom i promešati.



Priprema ribe: Lososa sam isekla na "trakice" debljive 2-3 prsta, nalimunisala, malo ostavila da odstoji pa dobro izbrisala, poprskala maslinovim uljem, nasolila i ispržila u tiganju na malo maslinovog ulja. (ako niste baš vešti pošto je losos "tanana" riba (sklona "raspadanju" tj. listanju) možete filete staviti na papir za pečenje i peći u rerni na 220 stepeni 15 minuta)
Kada sam svu ribu ispržila u tiganju sam napravila preliv tako što sam prvo dodala na listiće seckan beli luk a malo kasnije i belo vino. "Ogulila sam" ono što se uhvatilo na dnu tiganja a onda dodala i pavlaku, mirođiju, kapar, drobljeni crveni biber i sve dobro promešala.



Serviranje: Na tanjir za serviranje stavila sam po parče ribe preliveno sosom i ukrašeno sa malo klica a pored servirala salatu i pirinač...a možete i na dno tanjira staviti pirinač pa preko losos i preliv... kako vam je volja...



Dodatak 1: Ako postite recept se uz male izmene može pretvoriti u posni, naime ako u pirinač dodate bujon od povrća ili vodu (umesto pilećeg bujona) a u sos od kapra biljnu pavlaku umesto slatke jelo će postati posno.

Dodatak 2: A i ako do sada niste probali klice toplo vam preporučujem da to učinite, ove su od praziluka i baš su super. Čak ih je i slatkica tamanila, kako na lososu, tako i na pizzi, a možete ih staviti i u sendvič, u čorbicu... ma gde vam padne na pamet :).

Ovaj, moj, recept objavljen je u  9. broju BestFood Magazina na str. 66-69.

13 comments:

Bite my cake said...

jako fino i zdravo, i video je odličan!

prekratakdan said...

Nisam već dugo koristila klice, dobra ideja. Fotke su mrak!

Milin Kuvar said...

E stvarno su ti ove fotke nekako svečane :) Divan recept, divna kombinacija sastojaka :)

tanja said...

Losos volim u svakoj kombinaciji, a ova tvoja me je totalno oduševila! Salatu s narom i peršunom nisam nikad probala, a moram obavezno jer znam da će mi se jako dopasti! Ogladnih :-)

Video je odličan!

Mirjana said...

Divno. A gde se nabavljaju klice prazilukca, moliću lepo?

Ани said...

I love salmon in all variations and your looks fantastic. Love the video, very precise one. I like your pots. What's the brand? Best regards, Ani
http://vkusnoteka.blogspot.com/

Mimi said...

:) Stihovi predivni... Reci nisu potrebne...
A ruvak je savrsen. Sve se uklopilo...

Zoka said...

Divno! Slike, recept,video , ma sve :)

Branka - byB said...

Ovo je ravno delicijama najboljih restorana ! Ja sam oduševljena, i lososom i salatom i videom i slikama, ......, savršeno !!

Unknown said...

krasan recept, video, ma sve...

JA U KUHINJI... said...

Hvala Dijana, drago mi je da ti se sviđa :)

inci said...

Uau, super video i recept ... losos obožavam i ova salata s peršunom ...da padneš dole :-)

Mateusz Domański said...

Wygląda to super. Pozdrawiam.

Post a Comment