Proja sa kajmakom


Već imam par receptića za proju (1,2,3)  ali onu tanku, "siromašnu", hrskavu... jako je volimo i često pravimo. Ipak ponekad se uželimo i ove mekane, deblje, "bogatije"... Klasika nema šta ali neka se nađe... 
Možda je dodatak vlašca mala "egzotika" u svemu ali da baš finu aromu... U proleće mislim da bi se i sremuš super uklopio...



Nego Presidend Srbija me pre neki dan iznenadio poklon paketom svog novog proizvoda. Hvala im na tome! Na meni je bilo da probam Presidend mladi kajmak i kažem svoje utiske ;)...



Puno sam razmišljala šta napisati i u glavi mislim da sam "otkucala" čitavu stranu ali na kraju sam rešila da vas ne davim suviše svojim mišljenjima i stavovima pa sam sve misli "zipovala" u sledeću rečenicu: Ako živite tamo gde nema da se kupi pravi kajmak, mislim na inostranstvo prvenstveno, onda je ovo prava stvar za vas jer je super u proji, gibanici, pogači... ali ako imate lokalnog prodavca kajmaka na pijaci prednost ipak dajte njemu ;)


Potrebno je:
(za pleh 25x40 cm)

"suvi" sastojci:
300 ml brašna
300 ml kukuruzne palente
1 ravna kašičica soli
1 kašičica praška za pecivo
2 kašike seckanog vlašca


"vlažni" sastojci:
3 jaja
125 g kajmaka
400 ml jogurta
50 ml ulja
125 g gaude ili 250 g svežeg belog sira


Način pripreme:
Zasebno sam u jednoj činiji pomešala sve "suve" a u drugoj sve "vlažne" sastojke (izutev kockica sira ) a zatim sam "vlažne" presula u suve, sve promešala, dodala sir, opet kratko promešala i sipala u pleh obložen papirom za pečenje.



Poravnala sam testo i stavila u rernu na 200 stepeni na nekih 50-ak minuta tj. dok proja nije fino porumenela.


Napomena: Možete je praviti i u manjem plehu a onda će biti onako deblja a ja volim da bude ovako tanka a mekana... A i često umesto ovog tvrdog, topljivog, sira koristim krišku belog, domaćeg, ali sad nisam imala...

11 comments:

Vesna Nesic said...

Recept uopšte ne liči na tebe ali je odličan :-) Sem proje dotukla me je lepa slika a tek čvarci u pozadini :-)
Probala sam na Mikseru ovaj kajmak, vrlo malo zaostaje za kajmakom mog Mileta sa Rajca!

irenalana said...

Fina projica! Ja cesto pravim ovu mekanu proju a nekad dodam u nju sjeckanog poriluka ili blitve. Nekad je pravim u obliku muffina i spakujem Lani za dorucak.
Sto se kajmaka tice do sad nisam naisla na industrijski kajmak koji se moze porediti sa kajmakom sa pijace tako da ga u zadnje vrijeme ni ne kupujem. Zadnji koji sam probala je bio neki bakin kajmak cini mi se da se tako zvao i on je bio blago sladak ni primac onom sa pijace.

J e l e n a said...

Proje, projare, sa palentom, kukuruznim belim ili žutim, kakve god jako volim. Moram priznati da mi je omiljena svekrvina koja je pravi od belog kukuruznog, masti, soli i vode. Ja do sad anisam uspela istu da napravim a imam i to brašno kod kuće. Još uz kajmak ili sa kajmakom, ufff...Ja sam veliki ljubitelj kajmaka ali onog starog zlatiborskog, zlatarskog, kopaoničkog....Kao što si rekla dobra je opcija za one koji žive u inostranstvu.

Mima said...

Proja u bilo u kom sastavu, prilogu... mnogo volim, a najvise volim uz sarmu, tako su me naucili moji :))
A kajmak domaci nemoze da se poredi sa industrijskim.
Tvoja prezentacija proje je odlicna

alexxl said...

Znaš što ja još ubacim? One sjemenke bundeve bez ljuske, pa svakih malo grickajući naletiš na njih.

JA U KUHINJI... said...

Vesna: :) ma jedem ja i "tešku" hranu šta ti je :)... Čvarke obožavam a i evo ovakvu proju :)

irenalana: Dodaci blitve i praziluka su zaista super a što se industrijskog kajmaka tiče sve dok imaš lokalnog prodavca na pijaci nemoj ni da tražiš ;)

Jelena: Volimo istu stvar... i ja je često pravim sa belim kukuruznim brašnom, vodom, mrvom ulja i soli... i super je.

Mima: Da, da proja se savršeno slaže uz sarmu ali ja bih onda ipak onu "sirotinjsku" :)... I da, slažemo se da se industrijski kajmak ne može porediti sa domaćim ali za one koji nemaju alternativu je super stvar jer znam da na netu postoje i recepti za domaću zamenu kajmaka jer ljudi sa ovih područja u "belom svetu" zaista pate za njih... i za njih ovo je po meni super stvar... ali kao što rekoh za onog koji ima kajmak na pijaci predlažem tu opciju :)

alexxl: Super dodatak, ja sam ih stavljala u "proju" od heljdinog brašna... mislim da imam i recept negde na blogu...

Bite my cake said...

ovo uvijek volim, jednostavno je i brzo gotovo, super za razne kombinacije i odlično za doručak ili večeru

mignonne said...

Kad ti to napravis, mora da bude dobro... znas vec koliko volim tvoje fotkice.:))

Tamara said...

fina ti je proja,
vjerujem da je kajmakom neodoljiva

Maja Babić said...

:))))
Smejem se na Vesnin komentar i tvoju "odbranu" :)))
Ja se sećam da sam slično reagovala kad si pravila burek, kao da si ti sad operisana od sve druge, osim strogo light klope :)

Lepa ti je proja, i respect za iskrenost u ocenjivanju.
Pozdrav!

Laka kuharica said...

Joj, divno! Obožavam kajmak i ovo je baš odlična kombinacija, jedino što bi ovdje ova proja bila poprilično skupa - kajmak je kod nas oduvijek skup. Svejedno, bilježim!

Post a Comment