Slatko od smokava


Kada smo se vratili sa mora doneli smo par kilograma smokvi, bilo ih je mnogo više na drvetu ali, ali... Odmah po dolasku napravila sam pizzu sa smokvama i gorgonzolom a od ostataka sam napravila slatko... 



Nekako sam tako bar malo "zarobila" tu lepotu za zimu... a i pred more sam po prvi put napravila slatko od ribizla (o njemu u nekom narednom postu) pa sam poželela na isti način sačuvati i smokve, onako cele... Iz tog razloga nisam ih gulila jer ih i ovako jedem sa korom već sam samo na par mesta malo skinula koru da sirup lakše prođe do središta svake...



Potrebno je: 

1, 5 kg svežih smokvi
1 kg šećera
250 ml vode
par kriški limuna
šipka vanile



Način pripreme:
Smokve sam oprala, odsekla "peteljkice" i samo tu i tamo negde skinula koru.
U šerpicu sam stavila šećer i vodu pa kuvala dok nije krenuo da se pravi sirup... (do 115 stepeni)... od prilike 15-ak minuta na umerenoj vatri... (malo stavite na tacnu pa vidite da li ste zadovoljni gustinom kada se prohladi). Onda sam dodala vanilu i smokve (u početku je delovalo da nema dovoljno "tečnosti" ali ubrzo se stvorilo i "suviše") i kuvala nekih 20-ak minuta na umerenoj vatri jako malo mešajući, tek ponekad... 



Skidala sam penu koja se stvara i posle nekih 15-ak minuta kuvanja dodala i limun seckan na kolutove... Kada mi se učinilo da je sirup ponovo dovoljno gust sklonila sam sa vatre, prekrila vlažnom krpom i poklopila pa kada se potpuno ohladilo sipala u tegle.



Ne pitajte me zašto sam prekrila mokrom krpom i zašto sam hladno sipala jer ne znam odgovor... tako sam pročitala na netu jer sa ovom vrstom zimnice apsolutno nemam iskustva. Bez obzira na sve jako sam zadovoljna rezultatom. Smokve su ostale cele i baš su fine ali ekstra slatke tako da ih treba nekako utopiti u nešto i jesti po malo. A sirup, koga sam imala malo više je predobar kao preliv za sladoled, možete i neku seckanu smokvu ubaciti pride...


Kako sam ih ja upotrebila, za početak, videćete u sledećem postu...

Recept je objavljen u septembarskom broju magazina MEZZE na str. 88-89.

14 comments:

Unknown said...

Ja ne volim sveže smokve,ali zato slatko obožavam.Slike su očaravajuće!

Laka kuharica said...

Ja i slatko nikako ne idemo zajedno. Naime, ne mogu pojesti jednu žličicu, pa gucnuti vode i to je to .... Nikako to ne mogu. Mogu lijepo sjesti i pojesti cijelu teglicu, pa tek onda gucnuti vode. ovo je divno!

Anja said...

Meni je ovo tako finooo, uz neki sladoled :)

Ivana said...

Obožavam sve sa smokvama!!

Autoškola sa novim vozilima Osijek

What's for dessert? said...

Odlično izgleda, pogotovo one fotke koje prikazuju smokvu! Uh, idem odmah provjeriti koliko imam smokava na stablu, samo se bojim da će biti za neku manju količinu, jer je smokva još mlada, a i pošteno sam ju obrstila

Bite my cake said...

divota od slatkog, obožavam smokve, ovo je po meni jedan od naj načina za iskoristiti ih :)

Jovanka Baštovanka said...

jaoo Olja, sta mi radissss!!!! pa nemam vise smokvi.. =)

J e l e n a said...

Ovakve teglice su fantastičan poklon, ali samo onima koji to znaju da cene.

Anonymous said...

samo ću reći - mmmmmljac

Tamara said...

nekad davno nonina prijateljica radila je slatk ood smokava, dugo to nisam jela!

Petra Kranjica said...

Baš dobro izgleda.

Anonymous said...

Teglice izgledaju jako lijepo: obozavam smokve. Slatko ne mogu jesti samo, na zlicu, ali kombinirati s necim: o, da! :)

Branka - byB said...

Ovo slatko izgleda savršeno !
Planiram još neki vikend otići na more i jako se nadam da će preostati još koja smokva da je smjestim u ovakvo slatko.

tanja said...

Ove godine sam ostala željna svježih smokvi, kako nismo išli na more :( Divno ozgleda ovo slatko, i slažem se s Jelenom, ovakve teglice su i divan poklon!

Post a Comment