Mini tartovi (tart) sa jagodama - VIDEO RECEPT - darivanje



Još onomad kada sam pravila ove slane tartove sa karamelizovanim lukom dragi je rekao da mu se sviđa testo i da bi bilo lepo iskoristiti ga i u nekoj slatkoj varijanti. Malo smo se načekali ali eto, napravili smo i slatku varijantu i bili prezadovoljni. Ja doduše najviše volim sveže voće i jagode su mi najlepše samo onako sa šećerom ali i ovako sve zajedno je bilo jako ukusno i sinkić je smazao par komada pre nego što sam uopšte stigla da mu serviram i da ga "stavim" za sto ;)


I evo, na "zahtev" What's for dessert? video recept :). Video je ovog puta u malo drugačijem stilu i za "našu dušu" ali bih jako volela vaš komentar, sud, kritiku... kako vama izgledaju naši video recepti, šta bi promenili, dodali, oduzeli... šta god...



A i ako ste primetili ovo PRESLATKO tufnasto lonče... uh... na žalost nije moje... ide pomenutoj dami (Tamari) jer je verno pratila moj rad u akciji Metalac posuđa, bila mi je velika podrška i prvi poklončić (od deset koje mi je Metalac posuđe dalo za vas) ide njoj... Dala sam joj da bira šta bi i tačno sam znala šta će izbirati jer bi i ja ali, ali... 




Pošto slikama nisam bila specijalno zadovoljna a i imala sam nešto jagoda u frižideru par dana kasnije ponovila sam recept (na oduševljenje sinkića) ali u vidu jednog većeg tarta i cela stvar izgleda malo "elegantnije" ali jednako ukusno :)... Mere koje ću staviti u zagrade su mere koje sam koristila za pravljenje jednog tarta prečnika 26 cm pa sad ako imate kalup za tart možete ga koristiti a ako nemate to vam ne može biti izgovor da ne napravite ove mini tartove ili jedan veliki a takav...




Potrebno je:
(za 6 tartova prečnika oko 12 cm)

za testo:
200 g brašna (150 g)
50 g belog kukuruznog brašna (50 g)
50 g mlevenog smeđeg šećera (50 g)
60 ml maslinovog ulja (50 ml)
70 ml vode (50 ml)
malo sode bikarbone
mrvica soli



za fil:
500 g jagoda (300 g)
3 kašike smeđeg šećera
1 kašika ruma
pola kesice vanilin šećera

i još:
250 ml slatke pavlake
1 šaka pečenih lešnika
1 šaka pečenih pecan oraha
2-3 kašike šećera



Način pripreme:
Priprema testa: U činiju za mešanje stavila sam obe vrste brašna, šećer, mrvu soli i sodu bikarbonu pa sve fino promešala. Onda sam dodala ulje i vodu i zamesila testo. Testo ne bude baš-baš tvrdo ali nije ni mekano. Prekrila sam ga folijom i ostavila u frižider na pola sata da odmori.



Priprema jagoda: Jagode sam očistila, sekla na četvrtine, pomešala sa smeđim šećerom, vanilin šećerom i rumom.
Pravljenje tartova: Testo sam podelila na 4 dela, svaki rastanjila, poklopcem napravila krugove prečnika 15 cm i na svaki stavila po po par kašika pripremljenih jagoda, krajeve svakog kruga sam preklopila ka sredini i prstima "štipala" testo da bih dobila ovaj oblik. (ispalo mi je 6 tartova jer sam od ostataka pri pravljenju prva 4 napravila kasnije još 2 malo veća).
Svaki tart sam od gore posula sa još malo smeđeg šećera a onda sam ih pekla 25 minuta na 220 stepeni tj. dok nisu fino porumenele po rubovima.



Serviranje: Na tanjir za serviranje stavila sam po tart, posula seckanim lešnicima i orasima i po želji stavljala po malo ulupane slatke pavlake, može i kugla sladoleda a može i bez svega toga ;)



Napomena: Ako pravite jedan tart u kalupu za isti onda testo kada zamesite ne hladite već odmah rastanjite direktno u kalupu (prstima) pa onda stavite u frižider pleh da se dobro ohladi minimum pola sata, izbockajte viljuškom i pecite 15 minuta na 220 stepeni a onda poređajte pripremljene jagode i pecite još 15 minuta. Ostalo sve isto...




Ovaj recept šaljem Zoki sa blogom Pans and pots, u okviru igrice ajme' koliko nas je na zadanu temu jagoda.

Recept je isprobala Daca76...

 
  

Ovaj moj recept možete videti i na portalu Recepti.com

33 comments:

Nevena said...

Mmmmmm, kako divno izgleda. Hrskavo i sočno u isto vreme.
Fotke to u potpunosti dočaravaju!

What's for dessert? said...

Video sam pogledala još jučer preko fejsa. I naravno - oduševljena sam! Što se prijedloga tiče, imam samo jedan - da uz muzičku podlogu dobijemo i tvoj glas, odnosno da govoriš dok radiš.
Morat ću isprobati ovo tijesto s maslinovim uljem, samo još da smislim što ću staviti za nadjev (najvjerojatnije trešnje). Sviđa mi se dodatak orašastih plodova za posip, kao i cijeli recept.

Unknown said...

Meni se jako sviđa video. Kako i nebi kad je toliko profesionalan. Meni se sviđa ovaj način prikaza bez objašnjenja. Mislim da je sve jasno jer je u detalje snimljeno. Svjetlo je savršeno postavljeno, svaka čast. Znam da je iza toga puno truda. Hvala i za jednostavan receptić, kad stignu moje prve jagode, isprobat ću ga.

What's for dessert? said...

Zaboravila sam napisati - hvala za lončić!

boysmama said...

jagoda s prhkim tijestom meni nikad dosta, u svim veličinama... odličan video uradak!

Anonymous said...

Dosad sam tijesto za krostatu radila s maslacem, svida mi se ova varijanta s maslinovim uljem :) Drago mi je da je bas Tamara dobila loncic koji je presladak. Sto se videa tica, lijepo napravljeno! Meni se svida sto ne pricas, ali mozda da dodas mjere sastojaka u video?

Unknown said...

Obožavam gledati tvoje video recepte,i dopada mi se sve,tvoj rad,video,fotke,samo nastavi :)

Laka kuharica said...

Odmah da kažem: čestitke! Nije to mala stvar s obzirom da je sve snimljeno profesionalno i izgleda uredno, čisto, privlačno. To je vrlo bitno za svaki video o pripremi hrane. Moj prigovor odnosi se na dužinu kadrova (naročito početak) te na ponavljanje nekih. 6 minuta je možda predugo. Također, nedostaje glas, ali nije loše ni ovako. No, čini mi se da se nisi odlučila što točno želiš i kome to želiš - prikazati video pripreme domaćici ili umjetnički prikazati pripremu svakome. Ima razlike. Da ne duljim, ponavljam, čestitam od srca. A ono s valjkom je na rubu hm, čiste erotike:))) Daješ nam nadu da ćemo jednog dana biti dobre kao i ti (barem u pola)- pa valjda nisi bila ovakva od početka??!!:))

Unknown said...

Carobno!

Amaterka said...

I mini i velika varijanta tarta su prekrasne i ovo ću sigurno isprobati :) U videu sam uživala :)
Jedino mi možda malo nedostaje glas ili neka objašnjenja u vidu teksta, ali i ovako je super :)

Sanja Tabak said...

Sad stvarno nemam izgovora da ne napravim ovaj fini tart.Sve je savršeno objašnjeno.

Jacina carobna kuhinja said...

Svaka cast sve tvoje video snimke redovno pratim i zaista su odlicni :)

Jedino sto mislim da neki segmenti malo duze traju, ne bi trebalo da bude duze od 3-4 min. uz neku laganu muzikicu i tekst sa sastojcima. Volela bih i tebe da vidim na video snimku.

To je moje misljenje, ne mora da znaci da sam u pravu ;))

Ани said...

Fantastic strawberry tart. Love it. Beautiful pictures.

tanja said...

Video sam već jučer pogledala i jako mi se dopao, obožavam ovakva videa gdje se ne priča a ipak se sve detaljno objasni- slikama :) Jedino što bih ja lično dodala je možda dodatak liste i mjere sastojaka na početku ili kraju vid
ea, ali to je samo mojh lični ukus. Fotografije su fenomenalne, očima jedem ove tartiće, a i ovaj veliki :))))

Unknown said...

Video snimak je zaista odlican. Sve je fenomenalno prikazano i perfektno montirano. Tartici deluju preukusno, a slike odlicno to i docaravaju:)

Anja said...

Jako lijepe slike! A recept je super, jagode su mi jako drage u ovoj verziji :)

Bite my cake said...

Draga moja, i mali tartići i ovaj veliki su baš prekrasni! meni je ovaj video najljepši i najdraži do sad!

Jovanka Baštovanka said...

volim tartove! velike, male, srednje, svih boja i velicina =)) i ovo tijesto bez putra za slatki tart cu sigurno isprobati..

video je odlican! nije predugacak, kadrovi su fokusirani tocno na ono na sta treba da budu fokusirani.

sve pohvale!

Sanja Manasijevic said...

Meni se do sada ovaj video najviše dopao...Mada se slažem sa Katarinom da bi moglo trajati i malo kraće. Mada možda ne za nekog ko je skroz početnik i kome treba dugo i sve do detalja da se prikaže.
Lončić je predivan!
A tart baš mami :)

mignonne said...

Sve izgleda fantasticno, fotke su me osvojile na prvu a ovaj video mi je stvarno nekako najbolje uradjen do sada, lepi su kadrovi, desert je skroz profesionalno napravljen, i muzika u pozadini je vrlo prijatna, za umetnicki dojam cista 10!:)) A cestitke naravno i nasoj Tamari, loncici je otisao na pravu adresu.:)))

Shacky said...

Odličan tart, i veliki i mali. Kada je video u pitanju, znaš kako Čola kaže "Ne b' ja tu ništa dir'o", krupan kadar, sve se jasno vidi, prijatna muzikica, sasvim OK.

Gordana said...

Zaboravih reci da je video super i bez glasa, tako da se skoncentrisemo na sam postupak. Sjajno

Gordana said...

Fantastican post, tart predivan, a video mi se jako dopada, muzicka podloga super.

SENKA said...

Divne fotografije, tartići preslatki,
ma sve mi je strava.

JA U KUHINJI... said...

Hvala svima na komentarima, posebno onima vezanim za filmić... mnogo nam to znači :) Reči za sada nećemo uvoditi... ispis sastojaka imamo u planu u nekoj formi, zadržali bi taj umetnički pogled na pripremu hrane ali ne na uštrb preskakanja koraka pripreme jer treba se videti sve od početka do kraja da svako može shvatiti šta i kako ide... Dužina filma i nas muči ali sa 11 minuta jedva smo skratili i na ovih 6 tako da sad još skraćivanja... moglo bi ali mi je žao toliko lepih kadrova da izbrišemo i skrnavimo... ali radićemo na tome. U svakom slučaju veliko vam hvala, vaše mišljenje nam mnogo znači i pomaže da budemo još bolji :)

jubistacha said...

Meni se sviđa forma vide-a jako. I glazbena pozadina isto. Samo tako nastavite!

Tanja said...

U poslednje vreme sam totalno pogubljena izmedju blogova, fejs buka, tvitera i Pinterest-a :))) tako da sam ovaj video pogledala dok je jos bilo sve u najavi.

meni je ova minutaza u redu. Moze se mozda skratiti za pola minuta, odnosno da ti slobodno ubrzas neke korake. Mislim na sipanje sastoja na samom pocetku i na ono prvo posipanje brasna i razvlacenje testa. Sve to inace radis dosta brze, pa na snimku nema potrebe da usporavas. Hvala bogu, imamo pauzu i mozemo da premotamo pa kome treba, iskoristice to i pogledati opet.
Prikaz iz dva ugla (seckanje jagode, razvlacenje testa) mi se dopada. Nije preterano kao kod nekih koji, kada recimo prave 6 jufki vidimo razvlacenje svih sest, ili se nesto secka do beskonacnosti vremena ... snima se kompletno seckanje. Ovako se fino vidi oblik i debljina testa. Jagode svi znamo da iseckamo ali lepo izgleda na snimku pa mi nije visak.
Muzika je odlicna!
Glas mi ne nedostaje kao ni prikaz sastojaka u okviru videa ili pre svakog koraka opis. To moze da se doda uz recept. Meni to kod drugih pravi problem jer onda stalno klikcem na pauzu pa me smori video.

Veliki tart izgleda lepse, mada su i mali sasvim dobri. Mozda da probas dugacije da podvijes ivice ako ti smeta nedovoljno pravilan oblik. :)

U receptu mi se posebno dopada dodavanje ruma u fil. Na zalost ja manjkam sa degustatorima ovakvih stvari tako da veoma retko pravim tarteve, a jako ih volim.

Mimi said...

Jako mi se svidja video. Super ste sve odradili... Ja jedino mislim da slobodno mozes malo brze mesati ili sipati iz lonceta, ako sto bi i inace radila...
Tartovi su jako fini. Verujem da su odlivni jer sam probala tvoje tartove sa karamelisanim lukom (i slikala sam ih, bice post... :)) i odusevili su nas!!! :)

Maja Babić said...

Video je super, meni licno je ok i trajanje, ali ja sam pristrasna, jer stvarno volim tvoju kuhinju i tvoj rad! Bravo Olja (i ostali koji u ovome ucestvuju)!

Maja said...

Draga, tart baš mami (meni obavezno s sladoledom od vanilije!), a video je strava! Meni osobno ne smeta njegova dužina, nisam ni primjetila da toliko traje jer sam se zagledala u tvoj rad :)

Da mi je nešto slatko... said...

obozavam ovakve kolače, a sad je totalno djir od jagoda pa je ovo pun pogodak!

Tanja said...

sjajno! obožavam voćne pite a ovo tvoje su preslatke, i male i velike.
i video je odličan, mislim da je za početnike jako koristan jer se niti jedan korak ne preskače pa ne smeta ni što je ritam malo sporiji.
bravo! :)

LoveAffair Cakes by mirela said...

Video je doista dio posta koji mu daje posebnu vrijednost. Odlicno je napravljen,jako uredno. Kao i vecini drugih, vas bi ga glas dodatno uljepsao :) Ali svidja mi se ovaj lagani odabir glazbe.
Tijesto cu probati.U biti cijeli slatki tartic. Uvijek tragam za sto boljim i ukusnijim prhkim..

Post a Comment