Biftek u sosu od crnog vina sa suvim šljivama

Danas nam je divan dan, divan dan, divan dan... našoj slatkici rođendan, rođendan... Puni 11 godina, već je VELIKA devojčica i neću vas "gnjaviti" tortom danas već ću iz drafta izvući jedan "stari" recept kojim je slatkica bila oduševljena :)
Misli su mi potpuno zbrkane, emocije uzburkane i napisala bih svašta a na kraju ništa tako da je bolje da pređem na priču o receptu :) jer su emocije neprevodive u reči...



Deca (doduše više slatkica) me često iznenade onim što žele probati mada ponekad i onim što ne žele :) Tako ovog puta uopšte nisam računala da će slatkica posegnuti za suvim šljivama međutim ove rolnice su joj valjda bile tako fine da se "davila" u kombinaciji badem-suva šljiva-slaninica a onda je još tražila i ovaj sos sa suvim šljivama preko svog parčeta mesa (?!) i rekla da ovakve stvarčice moram češće da pravim :) pa sad vi onda vidite ;))




Potrebno je:
(za 2 osobe)

2 velike šnicle bifteka debljine 3 cm

za marinadu:
1 kašičica senfa
1 kašičica meda
2 kašike maslinovog ulja
1 zgnječen čen belog luka
1 kašičica seckanih iglica svežeg ruzmarina



za umak od crnog vina sa suvim šljivama:
pola glavice crnog luka (ili jedna baš mala)
10-ak suvih šljiva (sitno seckanih)
200-300 ml crnog vina
malo maslinovog ulja
1 kašičica šećera
malo svežih iglica ruzmarina
malo morske soli
kockica putera



za suve šljive u omotaču od slanine:
(u istim količinama)
suve šljive bez koščice
badem
listovi slaninice
1 dobar prstphvat seckanih iglica ruzmarina

i još:
4 krompira pečena u ljusci



Način pripreme:
Priprema mesa: Meso sam očistila od žilica, pričvrstila kanapom (da zadrži lep oblik) i stavila u marinadu preko noći (a može stajati i par dana). Marinadu sam napravila tako što sam pomešala sve sastojke za marinadu.
Sledećeg dana kada zagrejala sam grill tiganj i meso pekla po 3 minuta sa svake strane, izvadila na tanjir da odmori par minuta, posolila i servirala. 



Priprema umaka od crnog vina sa suvim šljivama: Na malo maslinovog ulja prodinstala sam jako sitno seckan crni luk (posoljen), a onda dodala i sitno seckane suve šljive te sve zalila sa oko 100 ml crnog vina, smanjila vatru i na umerenoj vatri krčkala dok vino skoro skroz nije isparilo, onda sam dodala još oko 150 ml vina i kada se i ta količina upola ukuvala dodala sam soli po ukusu, kašičicu šećera, malo seckanog ruzmarina i pred samo serviranje kockicu putera.



Suve šljive u omotaču od slanine: Svaku šljivu bez koščice napunila sam po jednim bademom, omotala listom tanke slaninice i pričvrstila čačkalicom. Tako pripremljene šljive stavila sam u vatrostalnu posudu posula sa ruzmarinom i pekla 20-ak minuta na 250 stepeni (dok se slaninica nije fino zarumenela).



Serviranje: Na tanjir za serviranje stavila sam onda po komad mesa, od gore prelila sosom od vina i suvih šljiva a pored stavila suve šljive umotane u slaninicu i po koji krompir pečen u ljusci (dobro oprane krompire stavila sam u rernu i pekla oko 50 minuta na 250 stepeni tj. dok nisu fino omekšali).



Ovaj, moj, recept objavljen je u osmom broju časopisa REPETE...

15 comments:

Zoka said...

Srecan rodjendan slavljenici! Zelim joj sve naj naj a ponosnoj mami sve povhale za recept. :) Obožavam šljive u slaninici. Sad podhitno moram da probam i ovaj umak preko bifteka. Želim vam da se danas lepo provedete.

What's for dessert? said...

Sretan rođendan tvojoj curici! Uvod u post ti je prekrasan i baš mogu zamisliti kako si ponosna na svoju slatkicu koja je prava gurmanka.

Dunja said...

Ovaj tvoj biftek, vrh vrhova!
Sretan rođendan ljepotici.

Maja said...

na tvom stolu su same delicije draga! ovaj umak od vina i šljiva me privlači!! Sretan rođendan curici :)

Gordana said...

Sretan rodjendan i od mene, a ovo na stolu je fenomenalno. Sjajno

JA U KUHINJI... said...

Hvala vam drage moje u ime naše slatkice! :)

Bite my cake said...

dođe mi da u trenu mijenjam bilo koji kolač ili tortu za ovu divotu! kad si stavila slike na fejs, rastopila sam se od miline koliko si ovo meso dobro ispekla, i kako slasno s ovim sosom izgleda. čista divota.
INače, sretan rođendan vašoj slatkoj ljubavi, danas je i mojoj majci rođendan :) Znam dosta ljudi rođenih na prvi april :)

Unknown said...

Srećan rođendan slatkici! Mojoj Milici je danas rođendan,puno 9.
Ovakvo parče mesa nikad ne odbijam.

JA U KUHINJI... said...

Irena hvala i vama srećan rođendan ;)

Laka kuharica said...

Dani se vuku, a godine lete! Sretan rođendan kćerki i još 100 takvih! Divan meni, ma, savršen!

Amaterka said...

Sretan joj rođendan :) Odlično je odabrala, super izgled :)

Petra Kranjica said...

Biti će dijete gurman. Krasno izgleda.

Branka - byB said...

Sretan rođendan maloj-velikoj djevojčici !! Slatkica zna što je dobro i baš je lijepo da već od malih nogu ima takav smisao za odličnu hranu. Kombinacija je super, definitivno je i moj izbor. Jako dobro i lijepo izgleda !

SENKA said...

Obožavam ovakve kombinacije.

Dolce Fooda said...

Olja, ovo je fenomenalno. Ne zna se sta je lepse biftek ili sljive sa slaninom. Vidis ja biftek malo pecem u tiganju malo u rerni, plus ga stavim u foliju da odmori. Ovo moram obavezno da napravim muzu, odusevice se...

Post a Comment