Focaccia



Ne znam da li druga deca vole maslinovo ulje, masline uopšte, beli luk, ljutu papričicu, rukolu i tome slične stvarčice ali naša se "dave" i samo mljackaju kad je nešto od toga na meniju :)


Ovog puta sasvim obično i univerzalno testo pretvorili smo u focaccia-e (jer nam je pizza nekako dosadila) i štapiće (koje smo jeli uz ljutkast dip od paradajza)...


Imali smo i perece u pokušaju ali nisu nam baš nešto ispale... Ma sve u svemu na kraju su bili brašnjavi tj. to je bilo na početku (jer su mi pomagali), u sredini musavi a na kraju siti i zadovoljni :)


I samo, pre nego što pređem na recept, da se pohvalim da je naš sinkić sa 100 osvojenih bodova na opštinskom takmičenju iz matematike među najboljim trećacima - matematičarima na opštini Novi Beograd ♥ ♥ ♥



Potrebno je:

za testo: 
600 g brašna 
oko 250 ml tople vode 
50 ml maslinovog ulja 
ravna kašičica morske soli 
20 g svežeg kvasca
1 kašičica smeđeg šećera 


za "dekoraciju":
2 male glavice crvenog luka
100 g zelenih maslina s bademom
200 g mini paradajza
malo iglica ruzmarina
100 g rukole
malo morske soli


za aromatizovano maslinovo ulje:
100 ml maslinovog ulja
kašičica iglica svežeg ruzmarina
1 čen belog luka
ravna kašičica tucane ljute, suve, paprike


Način pripreme:
Primprema testa: U činiju za mešanje stavila sam brašno, so i nadošli kvasac (u šoljicu sam stavila kvasac, malo šećera i malo tople vode od onih 250 ml i sačekala da kvasac krene da "radi")... promešala pa dodala malo maslinovog ulja a onda i tople vode koliko treba da se dobije fino srednje mekano testo (meni je to bilo oko 250 ml a vi prilagodite svojoj vrsti brašna). Ostavila sam ga da naraste a to znači da sam ga stavila u frižider da čeka ručak a zamesila sam ga ujutru...


Pravljenje foccacia: Uzimala sam deo po deo testa i rukama tanjila pa stavljala na pleh, na papir za pečenje. Ostavila sam malo da naraste a onda prelivala sa aromatizovanim maslinovim uljem, malo prsima ispritiskala testo (da ima više mesta da se ulje zadrži) pa  od gore poređala tanka pera crvenog luka, kolutove mini paradajza i kolutove punjenih maslina, malo posolila i stavila u rernu zagrejanu na 250 stepeni na 15-ak minuta tj. dok nije fino porumenelo od gore.


Aromatizovano maslinovo ulje: Jednostavno sam u flašicu sipala maslinovo ulje, dodala seckan ruzmarin, beli luk i ljutu papričicu, zatvorila i preko noći držala u frižideru a sledećeg dana koristila.


Serviranje: Od dela testa sam pravila i obične štapiće koje smo onda umakali u ljuti paradajz sos (paradajz pire sam ukuvala, dok se nije malo zgusnuo, sa ljutom papričicom, malo šećera i origana). A da a foccacie smo jeli sa puno rukole od gore i još malo svežeg luka i malo papričice i malo preliva od maslinovog ulja i, i....tražilo se parče više.


Ovaj, moj, recept objavljen je u osmom broju časopisa REPETE...



Isto tako možete ga naći i na portalu Zondra Art...

25 comments:

What's for dessert? said...

Veliki bravo za tvoju dječicu - i za natjecanje i po pitanju hrane!

Vesna Nesic said...

Baš po mom ukusu!

Unknown said...

Ne znam odakle da krenem:od pohvala za trecaka,od pohvala za recept ili slike...Bravo za sve!!!

Monika said...

Znaju tvoja dječica što je dobro! :) Sve mi se jako sviđa, taman po mom guštu. Fotke su prekrasne. I naravno, velike čestitke malom matematičaru!

Tanja Leković said...

Bravo za najboljeg trećaka!!!! A sada da ih razbije sve na gradskom (e-he, nije mala stvar na Novom Beogradu, velika opština, mnogo osnovnih škola - moja je bila Radoje Domanović :-)

Laka kuharica said...

Prvo, čestitke sineku, nije to mala stvar! A o foccaci nemam što posebno reči: savršeno - i izgledom i okusom i prezentacijom!

Casa de vainilla said...

Cestitke sincicu i ponosnoj mami :)
Fotke ostavljaju bez daha!

Dilajla said...

Sve ste to tako divno napravili i spakirali u ove divne fotkice.Uživancija i za klince a vidim i za mamu.

maxi said...

Čestitke junioru, a zatim i tebi na prelepim fotografijama i očigledno divnoj fokači.

Amaterka said...

Ovo prefino izgleda :)

jubistacha said...

Predivno, već sam komentirala na fejsu pa ponavljam: kao da sam u Italiji... Što se tiče pripremanja hrane s djecom, to ja tek počinjem i veselim se iako znamo imati više štete nego koristi:) Čestitke matematičaru!

Unknown said...

Čestitam i za kulinarske i matematičke uspehe!

Anonymous said...

Izgleda famozno i prefinoo! I ja sam uživala, bravoo društvo! :)

mignonne said...

Prelepe fotke, vec znas koliko sam odusevljena ovom focacciom ali morala sam ponovo da svratim, napravicu sigurno prvom prilikom... a sve cestitke malom matematicaru!:)))

Bite my cake said...

Bravo za sinčića! :)
Ja sam oduševljena ovim serijalom fotki, prekrasno, kao i receptom!

Mimi said...

Olja, ovo je predivno! Nas ica, iako je tek bebac, nece da jede bebecu hranu, vec stalno trazi ono sto i mi jedemo. :)

Zoka said...

Čestitke mladom matematičaru i ponosnoj mami.Foccaca deluje divno :)

Petra Kranjica said...

Bravo za malog matematičara. Ovo genijalno izgleda, obožavam ovakve tjestaste stvari.

Unknown said...

Bravo za malenog matematičara!!!
Sve ostalo je fantastično, od toga koliko si djecu uključila u to do krajnjeg rezultata! Znači, bravo i za mamu!!!

Gordana said...

Divno izgleda, sjajan post!

Branka - byB said...

Prije svega čestitke malom matematičaru ! Bravo i samo naprijed !!
A što se tiče focaccie osim što mi je odlična i što ću je ovaj vikend napraviti, moram reći da mi je ova prezentacija i slike uistinu nešto posebno. Prelijepo !!

Ana said...

Izgleda mnogo ukusno :)

posni recepti said...

Meni ovo izgleda divno, a verujem da je tako i na ukus :)

MirjanaR said...

Prelepo!!! http://www.coolinarika.com/slika/973389/

Dolce Fooda said...

Odlicne fotografije...

Post a Comment