Empanadas sa povrćem


Jako fino i ukusno posno predjelo koje se može praviti u dve varijante, kao pitice ili kao zatvorene školjkice (empanadas)...Testo je isto, punjenje je isto samo sam pitice od gore posula sa malo svežeg sira a školjkice sam služila sa ljutkastim umakom od paradajza, u oba slučaja jako dekorativno i ukusno.


Potrebno je:

za testo:
300 g brašna
100 g belog kukuruznog brašna (projinog)
100 ml maslinovog ulja
150-200 ml vode
ravna kašičica morske soli
malo sode bikarbone


za fil:
1 velika glavica crnog luka
500 g bukovača
1 veća šargarepa
1 ljuta papričica
malo maslinovog ulja
malo morske soli
malo suvog origana


i još:
malo belog sira
ljutkast sos od paradajza
zelena salata
ili već prema želji šta želite poslužiti pride


Način pripreme:
Primprema testa: U činiju za mešanje stavila sam obe vrste brašna, so, sodu bikarbonu i sve dobro promešala a onda dodala maslinovo ulje i malo po malo vode dok nisam dobila kompaktno testo. Prekrila sam ga folijom i ostavila oko 30 minuta da odmori.


Priprema fila: Na maslinovom ulju prodinstala sam crni luk seckan na rebarca (posoljen, da otpusti tečnost), zatim sam dodala crvenu ljutu papričicu, seckanu na kolutove a nešto kasnije i šargarepu sitno seckanu. kada je sve to omekšalo dodala sam bukovače seckane na rezance, dosolila, pobiberila i dinstala dok nije isparila sva tečnost koja se stvorila. Dodala sam i malo origana i prohladila fil.


Pravljenje pitica i "školjkica": Testo sam rastanjila i pravila manje i veće krugove. Veće sam odmah prebacila na pleh obložen papirom za pečenje i onda na sredinu svakog kruga stavljala fil i testo preklapala tj. "štipala" ka unutra. Na manje krugove sam stavljala po kašičicu fila, preklapala ih i malom viljuškicom stiskala krajeve te ređala na pleh.


Premazala sam "školjkice" maslinovim uljem, i pitice po rubu i stavila da se peče na 220 stepeni nekih 25-30 minuta tj. dok nije fino porumenelo (ja sam pekla u dva nivoa na programu 3d topli vazduh jer sam imala sadržaja taman za 2 pleha).


Napomena 1: Zbog razlike u vrstama brašna može da varira i količina tečnosti koja vam je potrebna tako da krenite sa manjom količinom pa dodajte koliko treba da se dobije elastično (ali ne mnogo mekano) testo ili dodajte "više" vode pa dodajte brašna do željene čvrstoće testa (to je možda i bolja varijanta).

Napomena 2: Ako ne možete naći projino, belo, kukuruzno brašno može se staviti i kukuruzna palenta ali onda količinu smanjite na 50 g a običnog povećajte za 50 g i malo više obratite pažnju na to koliko će vam tečnosti za testo trebati.


Ja volim dodati neko malo "grublje" brašno u ovakva testa jer mu da rustičnost i postignem sipkavost bez suviše masnoća u testu.


Uz male izmene napravila ih je Jovanka Baštovanka i njene utiske možete videti ovde...

20 comments:

What's for dessert? said...

Prekrasne fotke. Od ove dvije varijante, izabrala bih školjkice.

Zoka said...

Baš su divne. Prelepo :)

Tanja Leković said...

Božanstveno! Kanim se godinama da pravim empanade, pa sve nikako. Dok se ne odlučim, uživam u tvojim.

Zondra Art said...

Prekrasno, koje boje, kompozicija, divnoo!!!

J e l e n a said...

Empanade jako volim i pravila sam ih prema Mihaelinom receptu gde ide i minimalna količina sirćeta u testo mislim i ta kiselost stvarno daje jedan šmek. Predivne su ti fotke, sve lepše i lepše, ako je to moguće. Baš su se rascvetale fotke ovog proleća kod tebe. odlični mali zalogaji.

Gordana said...

Ovo je stvarno divno. Fantasticno si ih prezentovala, super! Nisam nikad pravila, ali si me zainteresovala.

Nevena Buljan said...

mislim da ću ih raditi ove dane..jako mi se sviđa ovo tvoje tijesto sa maslinovim uljem :-) a i odlične su empanade za ponijeti na izlet uz kakvu salaticu.. :-)

Monika said...

Sjajno! Volim empanadas, a nadjev mi se jako sviđa!

Bite my cake said...

Baš ti je krasno ovo tijesto, a i punjenje! Jako su mi šarmantni u obliku empanadas

Dilajla said...

Zaista slikice prelijepe i ja jako volim empanade pogotovo s mladim povrćem.

Tamara said...

krasne, čak sam i kalupe nabavila ali nikako da ih napravim!

Laka kuharica said...

Prekrasno izgleda i jedna i druga varijanta. Njami!

Amaterka said...

Fotografije su ti fenomenalne :) Obožavam meksičku kuhinju...Ne mogu se odlučiti između pitica ili školjkica, svaka ima svoju čar :)

Branka - byB said...

Jako volim ovakve zalogajčiće, odlično si ih napravila i super izgledaju !

Nevena said...

Mmmm...zapisnao u mom kuvaru!
Bravo za prezentaciju!

Maja said...

Empanade obožavam! Slike su predivne :)

Jovanka Baštovanka said...

hvala za ideju! =)

http://jovankebashtovankekutlacha.blogspot.com/2012/03/empanade-sa-povrcem.html

Sanja Manasijevic said...

Volim nacin na koji kombinujes sastojke! Sigurna sam da je sve jako ukusno :)
Prelepe fotografije :)

Unknown said...

Moze li se staviti speltino brasno?

JA U KUHINJI... said...

Može samo možda treba malo prilagoditi količinu vode jer različite vrste brašna "upijaju" različitu količinu vode...

Post a Comment