Gibanica - gužvara


Ima domaćih, tradicionalnih, recepata za koje mislim da ih svako zna, kao što je recimo recept za domaću gibanicu - gužvaru.


Ipak nešto što je nama obično i uobičajeno nekom drugom predstavlja potpunu egzotiku... Ko sam ja da to sudim :) i zato evo jednog sasvim običnog i jednostavnog recepta za gibanicu-gužvaru :) koju sam slikala pa ajd sad da stavim i recept, možda nekom i bude od koristi ;)




Potrebno je:

500 g kora za gibanicu
400 g svežeg kravljeg sira
300 g kajmaka
4 jaja
malo soli
150-200-250 ml kisele vode
malo suncokretovog ulja (oko 20 ml) + oko 80 ml vode


Način pripreme:
U velikoj činiji za mešanje izmrvila sam sir, dodala kajmak, jaja, so i sve dobro sjedinila a onda dodavala malo po malo vode dok nisam dobila žitku smesu (sad koliko gusto ćete napraviti fil zavisi i da li volite suvlju ili vlažniju gibanicu, ja sam malo više vode sipala).
Vatrostalnu, okruglu, posudu sam nauljila, na dno stavila jednu koru, poprskala mešavinom malo ulja i vode, stavila drugu koru, opet poprskala.


Dve kore sam odvojila za prekrivanje a ostale sam cepala na pola, umakala u pripremljen fil i ređala u činiju dok nisam istrošila sve kore i fil. (trudite se da kore nigde ne budu suve već lepo umočene).


Od gore sam onda stavila jednu koru, fino je ušuškala, poprskala onom mešavinom ulja i vode, stavila drugu koru i nju ušuškala i sve opet prelila ostatkom one mešavine, ostavila 10-ak minuta da "odmori" i onda je išlo u rernu na 220 stepeni, nekih 40-50 minuta tj. dok nije lepo porumenelo.


Izvadila sam iz rerne, ostavila 20-ak minuta da odmori a zatim isekla i servirala uz čašu jogurta.


Napomena: Ja baš i nemam adekvatnu posudu za pravljenje gibanice pa mi je tokom pečenja masnoća "pućkala" napolje (iako gotovo i da nisam dodavala ekstra ulja, onih 20-ak ml u vodi i ne računam) i napravila dar-mar u rerni ali vi ako imate koristite neku dublju tepsiju jer ova pita tokom pečenja naraste (pa posle splasne kako se hladi).

33 comments:

Vesna Nesic said...

Pravim je slično samo ne stavljam toliko kajmaka, neki put kad je sir jak ne stavim ga uopšte.
Obično je okrenem u plehu kad je ispečem jer volimo tu hrskavu donju koru koja u hlađenju uvek omlitavi, kao burek.
Često za ručak napravim neku krem čorbu i neku varijaciju gibanice.

bojana said...

fantastichno izgleda. odavno nisam pravila gibanicu, ali ove prelepe slike su mi otvorile apetit. upisala sam kore u spisak za kupovinu.

Zoka said...

Obožavam gibanicu a ova tvoja prelepo izgleda. Ja stavim i kiselu vodu i malo praska za pecivo. Znam da imaju isti efekat, ali navika je čudo.

Nevena Buljan said...

prekrasne, tako svježe fotografije, a gibanica je divna, obožavam ju, slično ju radim, ali sljedeći put kad ju budem radila biti će po tvom receptu! :-)

What's for dessert? said...

Nešto slično sam radila još u srednjoj školi, a zvalo se "brzi burek od sira". Sve sam napravila po receptu, a ispala je hrpa kora s tek pokojim dijelom u kojem je bio sir. Kasnije sam tek skužila da je taj recpet bio totalno krivi, jer je imao previše kora (1kg kora na 500 g sira) i nije uključivao mineralnu.
Zato je dobro da si objavila recept, jer s obzirom na sastojke i omjere, vidim da je to to.

Zorica Stajić said...

Lepa ti je gužvara. Moja majka i dan-danas, iako ima preko 80 god. kad napravi gužvaru, prste da poližeš. Mada ona ne stavlja kajmak, već više jaja i unutra bude vazdušasta...

Laka kuharica said...

Uf, baš mami, ovako rumena!

J e l e n a said...

Ja sam baš za, mislim za te svakodnevne recepte za koje mislimo da nisu interesantni a na kraju se ispostavi da ih svi različito pripremamo jer su to recepti koje pravimo kako su naše mame pravile i onako kako smo navikli. Tu baš i leže one sitne cake, fore i fazoni. Vidiš ja nikad ne dodajem tu količinu kajmaka, a što da ne. I mene nervira kad krene da prska po rerni pa zato za jel akoja znam da prskaju uvek podmetnem i jedan pleh sa papirom na dno rerne da ne ribam rernu svaki put.

Iiiii said...

ne znam sta je ljepse, giba ili fotke!

majloV said...

Fantasticno izgleda!
Nista bez dobre guzvare :)

Nego ovaj znak na Tvojim fotkama kao na podmetacima "world dinner maps" s tim sto je kod njih globus :)
Bas imam te mape Londona, New York-a, Parisa i Tokia i fotkana jela na njima :)

Poz.

Unknown said...

Odlično izgleda ovako zlatno žuta!
Ja sam za to da stavljamo i recepte nekih uvjetno rečeno svakodnevnih jela. Ono što je meni, tebi svakodnevno ne mora biti i drugome. A i neka ostane nekim novim naraštajima!
Kada mi je lijeno razvlačiti kore i ja posegnem za gotovima i napravim gužvaru. Slično kao i ti s tim što ne stavljam kajmak jer ga nema ali stavim mileram. A moram ti priznati da su i kore ovdje strašno loše, neke žilave, rogate, ne znaju Hrvati to praviti:)

Monika said...

Kako ovo dobro izgleda! Tako mi je drago da si ipak stavila recept. Meni je ovo egzotika zato što se kod nas takav tip pite ne sprema. Predivno...

Mimi said...

Jako lepe fotografije! Odusevile su me!!! :)
Navikli smo kod tebe na neke nove kombinacije, a ja sam se bas cesto pitala da li ti ikad pravis nesto obicno... :)

Milin kuvar said...

Savršeno je ispala! Mi volimo malo jače da je zapečemo da ova gornja kora bude još tamnija ali ovako stvarno treba da izgleda! Fenomenalno!

Unknown said...

Ja jesam za to da se stavljaju i uslovno receno obicni recepti. Kad sam pocinjala da intenzivnije da kuvam i naisla na npr. ovaj blog...secam se da sam ocekivala na njemu sve da nadjem i ne lutam dalje...jer se pokazalo da je sve odlicno. Zaista , bez laskanja.

Jafi said...

Odlična je :) Pravim je slično ali bez kajmaka jer ga ne volimo u testu...

Cinnamon and Thyme said...

Savršena! :) Fotke krasne, a sviđa mi se i to da si napravila pravi tutorial kako se pravi ova gibanica :).

Gordana said...

Predivna je, lijepo prikazana priprema, super

Ana said...

Jedno od mojih omiljenih jela :)

Bite my cake said...

Nikad dosta ovakvih recepata draga moja, pogotovo kad se netko potrudi slikati postupak izrade kao što si ti učinila. Odlično!

jubistacha said...

Bez obzira na recept, šteta bi bilo da nisi stavila ovako prekrasne slike. I onda nekoga (mene) podsjetila da odavno nije radila gibanicu ;)

JA U KUHINJI... said...

Hvala vam svima na lepim rečima :))


Vesna Nesic: Naravno da ne mora toliko kajmaka ali ja nisam dodavala nikakvu drugu masnoću tipa puno ulja a volimo taj "kajmakast" ukus tako kad je već pravim jako retko onda bar da je napravim :)

Zoka: Da, može i prašak za pecivo ali nešto računam narašće i ovako pa da ne dodajem džabe ;)

What's for dessert? Da, zna da bude suva zato sam i stavila napomenu da se vodi računa da tako zgužvana kora bude cela obložena filom da se ne desi da negde bude samo suva kora.

Zora: Da, ne mora biti kajmak, može se staviti i kisela pavlaka i povećati količina jaja ili kako već ko voli, varijacija na temu ima zaista mnogo a sve su podjednako fine.

Jelena: E da sam ja bila spremna na prskanje po rerni pripremila bi se a ovako posle je već bilo kasno... a onda još kada sam lepo izribala rernu pukla mi je ona vatrostalna posuda ;) ali šta sad... nije sve uvek idealno.

majloV: Ovaj logo je kreacija mog dragog a ima dosta "skrivenih" značenja osim onih očiglednih. Nisam pre videla ovaj logo koji si pomenula ali jako je simpatičan.

Miki: Ma kuvam ja sve klasično ali kao što kažem to retko slikam pa onda retko i stavljam recept ali izgleda da ću od sada malo češće slikati i ta "obična" jela.

Poljubi kuvaricu: Hvala, hvala... :)

Branka - byB said...

Jako dobro, volim inače ovakve gibanice i moja sestra nas zna počastiti sa gužvarom. Pokazati ću joj ovaj tvoj recept da ga isproba ! Ti si ovu odlično napravila, tako ukusno i dobro izgleda !

Pamela said...

Možda tebi predstavlja nešto uobičajeno, ali ovako nešto nisam nikad jela.. liči mi na našu sirnicu tj. štrudlu od sira, ali opet- Nije.. Tako da, eto vidiš.. čak i kad ti se čini da je recept možda najobičniji i svakodnevan, sigurna sam da će se uvijek naći netko tko ga još nikad nije probao.. :)

majloV said...

Da logo je predivan ima globus kao tanjir, s desne strane noz a s leve kasiku i viljusku sto je jako simpaticno.. obzirom na moju internacionalnost u kuhinji jos samo da dopisem majloV (oko globusa) i dobicu sjajan "pecat" :))

Poz.

Maja said...

Draga, predivne, predivne slikice :) Baš smo prije par dana jeli gibanicu, M. me tjerao da je triput radim, a radimo je potpuno na isti način, samo šta ju ja stavljam u kvadratnu tepsiju! Divna je, nemam riječi :)

Tanja Leković said...

Potpuno si u pravu - treba slikati, jer nikada ne znaš kome ćeš pomoći, kao npr. ovim postom. Obožavam gužvaru, a uvek mi ispadne nakaradno, tako da ću opet da je probam, ali po tvom receptu. Hvala.

Малката Ани said...

To je super u Bugarskoj se zove banica!

Anonymous said...

Veliko hvala na ovom receptu. Oduvijek sam željela da napravim poštenu gibanicu, al se u mojoj porodici ona ne pravi tako da nisam znala kako:-). Upravo za Vas običan recept je za mene čista egzotika:-). Hvala još jednom!

Dženita

Anonymous said...

predivnooo

Natalya Miteva said...

hvala na receptu. Postao je vrlo ukusna gibanica. Pozdrav iz Bugarske.

Зоран Радоман said...

Ovo je gibanica. Kraj.

bofamala said...

Hvala na receptu! Ovo puno znači nama mladim i neiskusnim kuvaricama početnicama :) Hoćemo još običnih recepata, zašto da ne :)

Post a Comment