Rebarca u sosu od mandarine

Dragi moji (posetioci bloga), pre nego što krenem na recept želim da se izvinim svima onima čije blogove pratim a u poslednje vreme im ne ostavljam komentare... Jednostavno ne stižem, kompjuter mi puca svaki čas s jedne strane a i imam dosta drugih obaveza sa druge (a to će potrajati) tako da se nemojte "ljutiti" što odmah ne mogu ostaviti komentar, dajte mi vremena i sve ću ja to lepo pregledati i kad stignem komentarisati :) A sad da pređem na recept...

Meso sam već spremala sa sokom od mandarine ali ovog puta sam želela intenzivniji ukus mandarine pa sam napravila sirup od iste i uz par dodatnih začina dobila super fina rebarca :)

Potrebno je:
(za 3 osobe)

1 kg rebarca

za sirup od mandarine:
150 sveže ceđenog soka mandarine
50 g šećera


za suvu marinadu:
2 kašičice ljute mlevene paprike
2 kašičice smeđeg šećera
malo granula belog luka
malo bibera
morska so

za premazivanje:
sirup od mandarine
1 čen belog luka
1 puna kašičica meda
malo sveže seckanog ruzmarina
malo sveže seckane žalfije
1 kašičica senfa


za prilog:
500 g prokelja
1 veliki praziluk
1 nar
30 g mlevenog lešnika + šaka celih (pećenih)
morska so
malo maslinovog ulja

i još:
500 g krompira


Način pripreme:
Dan pre napravila sam sirup od mandarine tako što sam u šerpicu stavila sok od mandarine i šećer pa na laganoj vatri kuvala nekih 20-ak minuta tj. dok nije krenuo blago da se zgušnjava tj. pri tom blagom vrenju da se stvaraju veći baloni i da se menja zvuk. Presula sam sirup u teglicu i ostavila da se skroz ohladi (tada će se malo više zgusnuti).(dobila sam količinu koja se vidi na slici).


Kada je došlo vreme spremanja rebarca sam natrljala solju a onda i smesom suvih začina te stavila u vatrostalnu posudu, prekrila folijom i ostavila par sati (a može i preko noći). Posle tog vremena stavila sam ih u rernu na 200 stepeni na 2 sata. Proverila sam da li su omekšala a zatim ih izvadila, foliju stavila na dno pleha, pa na njih rebarca (i ostavila sa strane da čekaju svoj dalji red).


U međuvremenu sam iseckala prokelj na pola i praziluk na kolutove, posolila i prelila sa maslinovim uljem te stavila u zasebnu posudu za pečenje a u onu moču od mesa stavila sam krupno isečen i predhodno skuvan krompir. To je onda išlo sve u rernu na pola sata...
Meso sam u tom međuvremenu premazala sosom koji sam napravila tako što sam pomešala sve sastojke iz marinade za premazivanje (sos od mandarine, beli luk, senf, ruzmarin, žalfija).


I znači kada je prokelj bio gotov (a i krompir) izvadila sam ih iz rerne pa vratila meso na program grill na po 5-6 minuta sa svake strane (dok nije fino porumenelo).


U prokelj sam dodala mlevene i cele lešnike i semenke nara pa sam na tanjir za serviranje s jedne strane stavila prokelj, s druge krompir a kada su rebarca bila gotova iseckala sam ih i servirala u sredini :)

16 comments:

Tanja Leković said...

Svaki put nas iznenadiš nečim neobičnim. Ovo mi zvuči odlično, a mnogo mi se dopada dekoracija od suvih citrusa.

Laka kuharica said...

Znam kako je jer sam i sama u sličnoj situaciji i prosto me peče savjest jer ne nemam dovoljno vremena ostaviti komentare na sve blogove.
odličan je recept, a fotke su prekrasne, baš kao i obično.

Наташа said...

Zazubiceeeeeeeeeee za rebarca, što ne mogu reći i za prokelj iliti prokulice, jer ih ne mogu smisliti. Toliko ih ne volem. Ama ič. :( A ostale povrtaljke i voćkove - mogu! Uz rebarca, savršeno :)

Anonymous said...

Slažem se sa Opasnom uvijek nas iznenadiš nečim novim i neobičnim. Jakoo mi se sviđa voj današnji prijedlog za ukusan ručak.
Rebarca nisam jako dugo jela ali da znaš da ću ova prvom prilikom probati, izgledaju prefino!:)

Pozdrav.

Bite my cake said...

Volim ovakve kombinacije u tvojim receptima!

What's for dessert? said...

Stvarno me zanima kakvog je okusa ovo jelo, ali nisam dovoljno hrabra da bih ga sama išla pripremati. Meso i mandarine nisam nikad kombinirala.

Unknown said...

Joj, majko moja! U tebe uvijek nešto neobično i vrlo zanimljivo! Moram ti čestitati na hrabrosti u iskušavanju novih okusa. Mo'š misliti kako bi to u mene išlo:)
A sličice, puna su mi usta!!!
Ne sekiraj se ti za komentare, samo ti nama fino spremaj a komentari ako stignu, stignu!

Unknown said...

Ovo je za olizati prste,savršeno! Imaš uvek odlične kombinacije!

Dunja said...

Uvijek imam problema s tim rebarcima, a vidjela sam tako lijepih fotkica na tu temu, a ovo tvoje prednjači u privlačnosti. Napravit ću baš po tvom receptu, pa baš da vidim.

Nely said...

Recept je genijalan,odmah ga spremam na sigurno!

leeloo said...

izvrsno mi ovo zvuči i izgleda :)

nagradna igra said...

ovo izgleda jako ukusno, a sigurno je i jako zasitno. ovo je jelo za mene :)

Mimi said...

Ovo mi je bas zanimljivo. Rebarca jako fino izgledaju... :)
Olja, mi smo bas danas uzivali uz jedan tvoj recept. :) Videces jednom koji... :)

Monika said...

Rebarca su fenomenalna u slatko-kiselim varijantima. Jako mi se sviđa ovaj recept i upotreba mandarina. Ja uglavnom koristim naranče, morat ću i s mandarinama početi kuhati :)

Maja said...

Draga, ne brini se za komentare, samo ti riješi svoje obaveze :)
Rebarca volim u svim kombinacijama, pa tako i slatko-slana. Obožavam meso s dodatkom voća, a ovdje mi se jako dopada što si od mandarine napravila sirup :)
Slike samo mame na još :D

Branka - byB said...

Kod mene je ista priča sa komentarima što zbog vremena a što zbog nekih blokada sa kompjuterom.
I ovaj recept ti je odličan, koje dobre kombinacije, uživam čitajući i gledajući, nadam se da ću ga uspjeti i isprobati !

Post a Comment