Mini panettone


Ovaj slatki i mirisni hleb tradicionalno se sprema u Italiji za Božić... Ja sam ga sada napravila po prvi put, u mini izdanju (i kao kuglof), i malo je reći da smo oduševljeni.


Arancine sam pravila sama po receptu naše drage Maje i oni su me sami za sebe oduševili... a i Maja pre neki dan kada su mi stigle njene predivno šarene i vesele tkanine koje će od sada uveseljavati i moje fotkice :) HVALA ti Majo do neba poklon je zaista predivan :))


I da, svima koji danas slave želim SREĆAN BOŽIĆ!


Potrebno je:

za predtesto:
20g svežeg kvasca
1 kašičica smeđeg šećera
150 ml toplog mleka
200 g brašna


za testo:
400 g brašna
50 g smeđeg šećera
50 g šećera
50 g šećera gde su bili arancini
1 jaje
3 žumanca
125 g putera
korica jedne narandže


i još:
80 g suvog grožđa
80 g arancina tj. kandirane kore narandže


Način pripreme:
U šoljicu sam stavila kvasac, šećer i malo toplog mleka a u činiju 200 g brašna. Kada je kvasac krenuo da raste dodala sam ga u brašno, zajedno sa mlekom i zamesila testo te ga ostavila da naraste.


Posle nekih pola sata u predtesto dodala sam jaje, žumanca, otopljen puter, šećer, koricu narandže a onda i brašno. Umesila sam testo pa dodala namočene grožđice i sitno seckane arancine, opet sve promešala i ostavila testo da naraste.


Pošto nemam kalup za panettone i baš sam mozgala i mozgala šta i kako da dobijem taj karakteristični duguljasti oblik i na kraju sam rešila da deo testa napravim kao mini panettone tako što ću u neke male vatrostalne činijice staviti papir za pečenje, pa ga prikačiti spajalicama i da probam da napravim na taj način kalup i uspela sam... Vi ako imate odgovarajući kalup iskoristite ga a ja sam u ove posudice stavila po deo testa (a ostatak u kalup za kuglof), opet sačekala da naraste i onda pekla na 180 stepeni oko 40 minuta tj. dok nije fino porumeneo.

  
Kada je bilo gotovo izvadila sam ga iz kalupa, sačekala da se malo prohladi i posula prah šećerom te servirala.
  

Ako vam ostane ovog hleba za naredni dan možete ga iseći na kriške, prepeći u tosteru, namazati puterom i uz šolju mleka ili kafe imaćete super doručak.


22 comments:

J e l e n a said...

Srećan Božić tebi i tvojoj porodici. Maja je jedno veliko srce i znam kakav je osećaj kad dobiješ poklon iz daleka spremljen sa toliko pažnje. Za ovaj kolač sam čula ali ga nisam pravila. Fascinantni su mi običaji širom sveta praznični ali se sve uvek vrti oko pšenice i hleba, slanog ili slatkog.

Marija said...

Sretan Božić tebi i tvojima :)
Ovi mini panettoni izgledau skroz primamljivo iako nisam baš ljubitelj grožđica u kolačima.

Tamara said...

odlično si se sjetila za kalup,i savršeno su ispali, ovi najmanji su mi stvarno najdraži! poklo si odmah iskoristila, stvarno su divne tkanine!!
Sretan ti Božić!

Monika said...

Sretan Božić želim tebi i tvojoj obitelji! Panettone jako volim, a u tvojoj verziji izgleda sjajno!

Nevena Buljan said...

Od srca, sretan Božić i sve najbolje želim tebi i tvojoj obitelji! Panettone ti je prekrasno ispao!, ja ga obožavam, radila sam pandoro prije Božića, i super je ispao, ali više volim panettone zbog grožđice i arancina, a pogotovo kad su unutra komadići čokolade :D
Još jedan odličan recept, puding od brioche-a ili panettonea, ako ga ostane, kriške se poredaju u posudu, zaliju mješavinom jaja, slatkog vrhnja i šećera (može i tamne čokolade) i zapeče se sve u pećnici. :D

Jacina carobna kuhinja said...

Hvala puno draga moja i tebi i tvojoj divnoj porodici sreće, zdravlja, lepe trenutke... za ovaj divni praznik :)))

Unknown said...

Sretan i blagoslovljen Božić tebi i tvojima najmilijima.
A panetone je fenomenalan, pravo si se snašla!

What's for dessert? said...

Mini panettone prekrasno izgleda i odlično su ti se dignuli. Sretan Božić!

Bite my cake said...

Divan poklon, čestitam, i želim ti sretan Božić!
Panetone je presladak, sviđaju mi se ovakve mini varijante

maxi said...

Au, što ja ovo volim! Al znaš šta mi jedino smeta u panetoneu? Baš ta ušećerena pomorandža! Ima da se kupi i bez, samo su skuplji.

Divno su ti ispali, kad se malo ubajate može od njih da se napravi fenomenalan bread-and-butter pudding (po receptu J. Olivera).

kombi011 said...

Vaistinu se rodi!

panetone, mmmmm ali vise volim pandoro to je isto ali sa cokoladom, ima li negde takav recept?

Nina said...

Sretan Božić tebi i tvojoj obitelji!
sviđaju mi se ove mini verzije i divno si se sjetila za kalup

Dilajla said...

Ja ove male kuglofiće radim u konzervama od 400 g ,ne bacam ih dobro ih operem i do kraja skinem poklopac ,do pola ih napunim tijestom i stavim peći.Divne slikice a od sada i na dobrim podlogama.

Mimi said...

Predivni su! Vec dugo zelim da ih pravim, ali nikako da dodju na red... Super ideja za mini panetone, bas dobro si se snasla. :)
Majin poklon je fantastican! :)

Maja said...

Draga Olivera, sretan Božić tebi i cijeloj tvojoj obitelji :)
Panettone ti je ispao prekrasno, odlično si se dosjetila da sama napraviš improvizirane kalupiće :)
Slikice su tako predivne! Hvala tebi šta si sudjelovala u nagradnoj igri i hvala ti što si probala arancine :) Volim svaku varijantu voća (bilo svježeg bilo sušenog) u tijestu, a volim i Panettone!

tanja said...

Sretan i blagoslovljen Božić tebi i tvojima najmilijima, draga Olivera!

Mini Panettone su ti ispali predivno, a Majine krpice su jednom riječju prekrasne!!

JA U KUHINJI... said...

Hvala vam svima na lepim željama :)

Dilajla znam tu foru sa konzervama ali nisam imala prazne tako da sam morala dalje da mozgam i baš sam bila zadovoljna krajnjim izgledom , mada sada znam da kad budem imala istrošila neku konzervu neću je baciti...

Sanja Manasijevic said...

Srećan Božić sa malim zakašnjenjem...

Baš simpatičan Panettone, ja bih samo griždjice zamenila nečim, ne volim ih.A tkanine su prelepe!

jubistacha said...

Sretan Božić svima, odlični panetoni. A tek materijali... Zakon!

Branka - byB said...

Sretan Božić tebi i tvojima od srca želim i oprosti što kasnim sa čestitkom !
Panettone su fantastični, jako ih volim i ovi tvoji su me skroz osvojili ! Miris im do ovdje osjetim,a prezentirala si ih prekrasno ! Majini arancini su također super kao i vesele tkanine kojima te darivala, uistinu lijepo !

Unknown said...

Odlicno resenje umesto kalupa...moracu da probam! Vec dugo pratim blog i mogu reci da mi je bio jedna od prvih inspiracija da zapocnem svoj! Pozdrav!

Kao kuvarica said...

Ovo deluje jako primamljivo.

Post a Comment