Meso sa karamelizovanim lukom i šampinjoni punjeni prosom i graškom


Obožavam mlado povrće, nekako mi je mnogo sočnije i nežnije nego ono kasnije... Jako volim mladi grašak i to obavezno kupljen u ljusci jer gledati decu kako ga čiste je zaista neprocenjivo ;)... I luk jako volim mlad, kada se glavice tek formiraju i budu nekako fino sočne a ne mnogo ljute... I zato sam ovde napravila karamelizovan luk za preko mesa (deca su se davila u njemu) i ove punjene pečurkice sa prosom i graškom koje komotno mogu biti i obrok same za sebe, uz neku finu salaticu (zato sam i stavila tag posno pod ovaj post).



Potrebno je:
(za 2 osobe)

za meso:
1 manji svinjski file
50-ak g listića suvog mesa tj. broj šnicli*2 

marinada za meso:
1 čen belog luka
30 ml maslinovog ulja


za punjene pečurke:
500 g velikih kapica šampinjona
60 ml zrna prosa
250 g mladog graška
1 srednja glavica crnog luka
pola vezice sveže mirođije
morsa so
malo maslinovog ulja


za karamelizovani luk:
3 velike glavice crnog luka
malo maslinovog ulja
1 kašičica meda
2 kašike aceto balsamica
malo morske soli


i još:
50 g gorgonzole


Način pripreme:
Priprema mesa: Meso sam očistila od žilica, isekla na šnicle debljine prsta te stavila u marinadu na par sati. Kada sam ih izvadila, "obložila" sam ih suvim mesom i vezala kanapom a kada je došlo vreme za jelo na grill tiganju pekla po 3 minuta sa svake strane, izvadila na tanjir, posolila i ostavila da odmori 5 minuta pre serviranja.


Priprema punjenih pečurki: Kapice šampinjona sam posolila, stavila u vatrostalnu posudu i u rernu na 200 stepeni, 25 minuta. U međuvremenu sam u šerpicu stavila 60 ml prosa i 140 ml vode i kuvala na tihoj vatri oko 15 minuta (tj. dok proso nije omekšao) a onda ostavila poklopljeno u šerpicu dok mi nije zatrebalo. 


Grašak sam kuvala na pari 10-ak minuta a u tiganj na malo maslinovog ulja stavila sam luk seckan na pera (i one glavice koje ću kasnije karamelizovati), malo posolila i na laganoj vatri dinstala nekih 20-ak minuta (poklopljeno) s tim da sam pred kraj dodavala po mrvicu vode. Onda sam izvadila veći deo luka (tri četvrtine) i stavila u drugi tiganj (da karamelitujem) a u ostatak sam dodala glašak, proso i sitno seckanu mirođiju pa sve zajedno prodinstala još minut-dva (posolila po ukusu).
Pečurkice su taman bile gotove pa sam u svaku kapicu stavila po kašiku pripremljenog prosa...


Priprema karamelizovanog luka: Luk koji sam odvojila prelila sam sa malo aceto balsamica i meda te prodinstala dok se nije fino ukrčkalo (par minuta).


Serviranje: Na tanjir za serviranje stavila sam po par parčeta mesa (skinula sam kanap), od gore po malo luka i gorgonzole a sa strane po neku punjenu pečurkicu...


Ovaj,moj, recept objavljen je u sedmom broju časopisa REPETE...


17 comments:

Jovana said...

Kakav savršen ručak!!

Mala kuharica Sandra said...

Joj, sto su ti lepe ove punjene pecurkice! Bas super ideja. I boje su divne, njam, njam!

Dunja said...

Prekrasno, ne znam što je privlačnije.

What's for dessert? said...

Tanjur izgleda jako primamljivo! Nikad nisam punila šampinjone graškom, sigurno je fino

Bite my cake said...

ovi paketići mesa i šampinjona fantastično izgledaju.

Anonymous said...

mI smo za prosli vikend sakupljali lisicarke:0 Volim sve vrste gljiva sto se i na mom blogu da primetiti.Odlicne kombinacije si ovde napravial:)

Laka kuharica said...

Ovo je savršeno! Jedno bolje od drugoga. Bilježim i svakako probam.

Nevena Buljan said...

ma sve ti je neodoljivo i prekrasno, karamelizirani luk volim, još kad je mladi, da, u pravu si, najfinije je mlado povrće :)), ovi šampinjoni sa prosom i graškom su me oduševili, vrlo brzo ću ih spremiti :)))

Ana said...

Zavidim vam na ovom rucku:)

Slazem se da je mlado povrce najlepse, posebno grasak.
Karmelizovan luk sam skoro pravila u kombinaciji sa pirincem i bio je fenomenalan, znaju klinci sta je dobro;)

tanja said...

Ovo je za mene savršen ručak! Karamelizirani luk i mlado povrće jako volim, a pečurke obožavam. Sve je tako predivno prezentirano, ne znam u koju sliku da gledam, prelijepe su! :)

Unknown said...

Ovo je prava gozba! savršeno!

mignonne said...

Pravo prolece na tanjiru!;))))

Andrea said...

Koja savršena kombinacija boja i okusa. Jako mi se sviđa ovo jelo, izgleda jako elegantno, a mogu misliti kako je ukusno. :)

Maja said...

Olivera, savršen ručak mirisima, okusima i bojama!! Obožavam mlado povrće, mladi luk, grašak, bob, mahune... Divno, savršene fotke :)

Vali said...

Odlično, kombinacija izvanredna! Ja sad skoro svaki dan grašak jedem, obožavam ga i inače, a pogotovo sad ovaj mladi. Samo sam ja lijena pa kupim očišćeni. Kad dijete malo poraste, zaposlit ću ga. :)

Torviewtoronto said...

presentation looks beautiful

Branka - byB said...

Sve mi se ovdje jako sviđa i sve bih rado isprobala, ovako u kompletu ili pojedinačno. Na karamelizirani luk sam pomalo zaboravila, odličan je u ovoj kombinaciji, a odlični su mi i šampinjoni i punjenje. Super !

Post a Comment