Ručak na pari i jedno veliko HVALA

Od kako sam, skoro, dobila šerpu za kuvanje na pari (ona klasična šerpa sa rešetkastim dodatkom i poklopcem) povrće drugačije ne spremam... i još se pitam zašto i inače povrće nisam tako spremala (!?), naime ako nemate tu šerpu sigurno imate neku cediljku ili đerđiv koji se može iskombinovati sa nekom šerpom, a ako se ni jedan poklopac ne uklapa u tu improvizaciju alu-folija će fino poslužiti.
I znači MOLIM VAS povrće od sada kuvajte isključivo na pari a ne u vodi :)




Potrebno je:
(za 2 osobe)

500 g fileta ribe (u mom slučaju oslića)
1 grana ruzmarina
1 limun
500 g krompira
250 g brokolija
1 veći praziluk



za preliv kako ribe tako i salate:
4 čena belog luka
80 ml maslinovog ulja
2 kašike sitno seckanog svežeg peršun lista
morska so



Način pripreme:
Filete ribe sam nalimunisala i ostavila pola sata da odstoje a onda isekla na manje delove.
Šerpu za kuvanje na pari sam stavila na ringlu, sipala vodu i kad je provrilo znači kuvala sam povrće sledećim redom: krompir seckan na kockice 15-ak minuta, praziluk seckan na kolutove 4 minuta, brokoli seckan na cvetiće 3 minuta.



U veliku činiju za salata stavila sam povrće onako kako je bilo kuvano tj. prvo kuvani krompir koji sam prelila sa malo pripremljenog preliva, posolila, nakapala sa malo limuna i  dobro promešala. Onda sam dodala praziluk a nešto kasnije i brokoli. Sve sam opet malo začinila, posolila i ostavila da malo "odmori".
U onu vodu u šerpi dodala sam grančicu ruzmarim a na rešetku za kuvanje na pari stavila ribu (u jednom sloju) i kuvala je 5 minuta (u 2 ture).



Na svaki tanjir za serviranje stavila sam po par komada ribe obilato prelivana umakom a pored je išla salatica. Uz koju maslinu i čašu vina, te domaćeg (toplog) integralnog hleba (o njemu više u sledećem postu) više nam ništa nije trebalo...
I samo, da iskoristim priliku i još jednom se zahvalim Jast Cake Girl na preduvnom poklonu!


19 comments:

Ana said...

Slazem se da je povrce na pari mnoogo ukusnije i brze. A i boje su prelepe.

Bas mi je zapao u oko hleb u pozadini tanjira. Cekam sledeci post:)

Sanja Manasijevic said...

Nisam ribu tako pripreamla, moracu da izvucem tu moju serpu...i da pocenem malo cesce da je koristim. Dobro si me podsetila :)

liisamarja said...

great simple recipe, and healthy, and looks good!

Marina said...

Nisam nikad kuhala na pari, al mogla bi i ja nabavit takvu posudu pa pokušat.. Kakve su cijene? :)

J e l e n a said...

Slažem se apsolutno za kuvanje na pari, samo što ja kuvam u posudama od bambusa Kineskim. Imam ih još iz Amerike, a videla sam u katalogu da su se prodavale u Coin Case-i ali ih nije bilo kada sam pitala. Možda ih ima kod Kineza. To kuvanje u bambus posudama je neopisivo dobro. Em se kuva na sprat, pa onako sokovi se slivaju sa sprata na sprat, em poprimi miris drveta, pa je to nešto prelepo.

Aleksandra said...

čovek se uči dok je živ, ti si imala sreće pa otkrila lepotu kuvanja na pari mnogo godina pre mene ;)

Bite my cake said...

povrće spremljeno na ovaj način je sigurno super, a moram pohvaliti i divan poklon (u mojoj najdražoj boji) :))

Unknown said...

Nisam još nabavilo takvo suđe a i ne znam hoću li, rekla sam već sramota me više kupovati suđe:))
Svejedno mi se jako sviđa, možda ... ne znam...

Sweet Green said...

Lijep recept, kuhanje na pari je super, a narocito za brokulu, sacuva one najnjeznije cvjetice i naravno boju sto se na tvojim fotkama tako lijepo vidi :) ja nemam posudu za kuhanje na pari vec onu najobicniju metalnu okruglu lepezu s rupicama, koja se moze ubaciti u bilo koju posudu, izvrsna stvar, i jeftino rjesenje, svakom bih preporucila...

Maja said...

Olivera, sve ti izgleda divno! I slažem se s tobom - povrće obavezno na pari! Jedino tako proživljavam ljeto :) Ukusnije je, zdravije, a povrće zadrži boju koju je i imalo :)

Josipa said...

Predivno i zdravo jelo! Ja sam za potrebe kuhanja na pari kupila posudu od bambusa. Povrće bude punijeg okusa, pretpostavljam da, kad ga se kuha u vodi, većina okusa ode s vodom koju bacimo, a ovako ostane u povrću. Dobro da si me podsjetila, trebala bih ju češće koristiti. :)

Just Cake Girl said...

Povrće je predobro!!! :) boja je odlična, svakako je bolje na pari kuhati!

Drago mi je da ti je poklon stigao sigurno, i da će ti koristiti :))

Čitamo seee :)

Laka kuharica said...

Nedavno sam čitala koliko je riža kuhana na pari bolja od one koju kuhamo klasičnim putem. Vjerujem i bila bih voljna da ne treba više od 1h da se skuha. Nemam vremena.
Povrće na pari je također odlično što si i pokazala (boja!). ne kuham ga na pari, ali kuham kratko u mikrovalnoj, u malo vode. Također čuva sve vitamine, boja je krasna, može se podesiti al dente ili ne. Ako kuham za krem juhu, također super, jer koristim i vodu, a para ne pobjegne. A što je najvažnije - kratko traje.

tanja said...

Kuhanje na pari je SUPER, i prije svega zdravo! :) Predivno je jelo a tek boje... prekrasne!

Branka - byB said...

Slažem se sa kuhanjem povrća na pari, sasvim je drugačije nego kada se kuha "klasično" u vodi,i još zadržava najbolja svojstva.
Kod tebe još jedan odličan , zdravi obrok ! Sviđa mi se kako si ovo pripremila, jako fino i primamnjivo !

Sanja said...

:-) I ja, odkako sam otkrila kuvanje na pari, ne koristim druge metode :-)
Eventualno za neke kineske recepte kuvam u vodi, ali tako sto stavim vodu da prokljuca, i onda smaknem sa vatre, pa ubacim povrce u vrelu vodu na par minuta i to je to. Posle ide u vok sa mesom :-)
Jako fin receptic. i slike su ti jako lijepe.

Maja said...

Od kada sam kupila Zepter,pripremam povrce na pari ili sa malo vode.Totalno je drugaciji ukus.Divan post!

lusitania said...

prekrasna zelena boja!!!!! ne kuham na pari, mada ne znam zasto....stvar navike valjda! ali i to se moze promijeniti.

Anonymous said...





































Od nedavno sam počela kuvati na pari i to je za mene bilo pravo otkriće. Naime, kada sam postala dijabetičar, morala sam početi voditi računa o načinu ishrane, pa sam tako došla na ideju da probam praviti jela na pari. Kuvam u najobičnijoj posudi sa rasklopivim stranicama, koja se stavi u posudu sa malo vode, poredjaju namirnice, meso, povrće, riba, poklopi i kuva.Ova posuda je veoma jevtina,upšte vam ne trebaju skupe posude da bi dobili jelo na pari, a savršena je. Tako pravim meso i juneće i živinsko i ribu, prelijem kada je gotovo u tanjiru sa vrlo malo maslinovog ulja, limuna i dobijem ekstra ukusan i fin obrok. Jelo tako pripremljeno ima malo kalorija, a mnogo je lepše od kuvanog u vodi, čak i juneća šnicla može da se pravi na pari, a piletina belo meso pogotovo. Preporučujem toplo.

Post a Comment