Duplo pečeni keksići sa bademom i lešnikom

Krećem sa pravljenjem keksića za praznike... Biram i gledam šta i kako... I kad pomislim da u većinu keksića ode po 200 g putera za 40-ak keksića a znam da sam u stanju pojesti ih dok kažeš keks rešila sam da ove godine pokušam da napravim nešto "laganije" keksiće... Naravno neće svi biti lagani ali trudiću se koliko budem mogla... Prvi u nizu su ovi štapići koji u sebi ne sadrže ni trunke putera a ni ulja... Doduše imaju badema, lešnika, čokolade...



Potrebno je:

200 g smeđeg šećera
100 g čokolade sa celim lešnicima
300 g brašna
15 g kakao-a
malo (5g) sode bikarbone
prstohvat soli
3 velika jaja
ekstrakt vanile
100 g celih badema
100 g bele čokolade


Način pripreme:
U jednoj činiji pomešala sam brašno, kakao, sodu bikarbonu i so.
U električnoj seckalici dobro sam "smiksala" smeđi šećer i hladnu čokoladu sa lešnicima prethodno iseckanu na kockice.
U trećoj posudi sam blago umutila jaja sa vanilom, onda dodala šećer sa čokoladom a na kraju i mešavinu brašna te cele bademe (predhodno prelivene vrelom vodom, oljuštene i pečene 10 minuta na 180 stepeni).


Testo je malo lepljivo i teško za rad ali nekako sam ga podelila na dva dela i napravila dve "kobasice" celom dužinom pleha... na papiru za pečenje. Razmak sam stavila što sam veći mogla jer sve zajedno naraste tokom pečenja.


Pekla sam oko 40 minuta na 180 stepeni (dok nije bilo čvrsto na dodir) a onda izvadila iz rerne i prohladila 10-15 minuta pa sekla ukoso štapiće debljine 1 cm. Sečenom stranom sam ređala opet u pleh i pekla nekih 15 minuta sa jedne i 15 minuta sa druge strane na 150 stepeni. Ako želite manje hrskav biskvit pecite kraće a ako želite baš onako hrskavo onda ovako kao ja.(Pazite samo da ga ne prepečete, kao ja drugu turu jer onda badem krene da bude malo gorak i sve ukupno nije to TO).


Kada se sve lepo ohladilo poneki štapić prelivala sam otopljenom belom čokoladom i bilo je super fino... može se napraviti i neki čokoladni dip pa umakati u to...


Ova količina je za od prilike 40-ak štapića i u limenoj kutiji mogu izdržati jako dugo.


18 comments:

lucy said...

tipo i nostri cantucci!che bontà sono veramente ottimi!

Dilajla said...

Jako fini a i prekrasno izgledaju.

Ana said...

Obozavam biskotije.
Recept mi je zanimljiv zato sto ne ide maslac, koji je i onako tesko kupiti u poslednje vreme.
Pozdrav!

Milin kuvar said...

Fenomenalno! Lesnici i nademi verovatno daju savrsen smek! Moracu da isprobam ovo! :)

Lenka said...

Prelepo, mora da se proba :D

Nale Coolinarija said...

Odličan receptić! I ja se užasavam kada vidim da me tri-četiri dana zadovoljstva mora košatati nekoliko cm u bokovima:) zato pozdravljam tvoj odabir namirnica. Jako lepi keksići. Pozzzz

Sweet Green said...

bas su ti lijepi ovi biscotti, isprobat cu ih!

Shangri La Food said...

stvarno su predivni keksići.. ja inače dok radim takve neke kolače ili keksiće koji imaju tonuuuuuu maslaca ili šećera nekako zažmirim dok dodajem sastojke hehe.. jer ako počnem brojati kalorije dođe mi slabo..

Casa de vainilla said...

Prekrasni su!!!

Maja said...

Savrseno,kao uvek!!

Vali said...

Super keksi i super fotke!

Andrea said...

Obožavam ove keksiće i planiram jedne slične za naš blagdanski stol. Jako su ti lijepo ispali, a fotke su očaravajuće. :)

Laka kuharica said...

Da, da, ti si već počela, a ja samo planiram i nerviram se kako mi vrijeme ide. Kako mi je ovaj tjedan sasvim isplaniran, ostaje mi idući, a ove krasne biscotte bilježim (u zadnje vrijeme radim kolače s punjenom čokoladom ili kao ovdje, s lješnjacima i slično).

Unknown said...

Odlično, volim ovakve "grickalice"! Ovo je upravo za mene!

Anonymous said...

Savrseni su,kao i sve tvoje radinosti,pravi si majstor.

Sanja said...

Prelijepo. Slike su fantasticne.

Mala kuharica Sandra said...

A joooooj, pa najela sam se od ovih prekrasnih slikica! Bas fini recept! Zabelezicu ga! Hvala!

Tadeja said...

Meni uvijek oči jedu ovakve tipove keksića, a nikad ih ne radim, jer mi djeluju presuho, a ja volim kreme. Moram i ja nešto pokušati! Prekrasno izgeldaju! :)

Post a Comment