FBI rukavice

Selmu sam primetila "davno"... na coolinariki.. Još nisam ni imala svoj nalog tamo i tek sam "hvatala konce". Znam da sam bila oduševljena brojem recepta koje je postavila, raznim kuvarskim turama kroz koje nas je vodila... Neka od jela koja je pravila pravila sam i sama, za neka prvi put čula ali sve u svemu obožavala sam čitati njene recepte i onda sve u nadi da ću je videti kako postaje CC jer je to i više nego zaslužila ugledala sam u tom ćošku "olivu" (?!)... Kasnije je sve obrisala i nestala i bilo mi je jako žao jer je imala zaista puno recepta i videlo se da zaista barata sa mnogo toga...
Kasnije sam videla da ima blog i obradovala se jer ću opet moći da uživam i njenim lepim receptima... a sada i u puno zanimljive priče i pregrš novih ideja pošto i sama voli jako da eksperimentiše sa hranom i ne boji se spojiti "nespojivo"...
I tako mi je drago što eto baš ovog meseca u okviru FBIrukavica (koje je pokrenula mamajac) istražujemo njen blog... I koristim ovu priliku da joj poručim sledeće:" Generacijo moja želim ti srećan rođendan i svo dobro ovog sveta. Da današnji dan, i svaki drugi bude baš onakav kako si ga ti zamislila i poželela..."...
A sad da pređem na recepte...



Ovo su dipovi koje sam isprobala i pre nego što sam ih videla kod nje na blogu ali su zaista fantastični i lepo ih je imati sve tako na jednom mestu...

Hummus

Ovaj dip me zaista oduševio, pravila sam ga više puta i ima ga na blogu i Maja i Andrea ali svaki ima neki svoj "dodatak"... Bilo kako bilo leblebija posle ovog dipa u mojim očima više nije ono što je bila pre...



Guacemole

U ovom dipu sam prvi put probala avokado... Recept imam i ovde na blogu i mogu samo reći da sam bila i više nego oduševljena...






Tapenada

E ovo je nešto što me zaista oborilo s nogu ali naravno morate biti strastveni ljubitelj maslina... Pravila sam ga više puta a između ostalog i za pizzu olive...




Post koji je stigao u pet do dvanest, kao ulaznica za ajme koliko nas je, me bacio u nesvest :) Toliko toga i tako maštovito. Tada, nažalost, nisam stigla ništa isprobati ali sada ispravljam tu grešku... Izbor je pao na sledeće:

Pizza Olive

Nikad mi nije palo napamet da kao sos na testu bude tapenada a ne neka vrsta paradajz sosa i... Ova pizza je prevazišla sva moja očekivanja... Tako pikantna, konkretna... e da sam imala još sveži bosiljak bila bi potpuno savršena...




Kad sam pravila supicu svi u kući smo bili bolesni tako da je ovo bilo zaista melem za dušu... Slike su ispale potpuno bezveze jer sam škljocnula po par puta i to je bilo to... za više nisam imala snage...

Pileća supa sa griz knedlama

Ovakvu supicu i ja pravim i često je jedemo... Kao mala nikad nisam jela knedle u supi jer ih moja mama nije znala praviti a kasnije kad je i imala neki recept znam da je stavljala previše masti i da mi je bilo muka od njih... Od kako ih sama pravim to su samo jaja i griz i predivne su, lagane i svi ih jako volimo...


Rinflajš, falšni

Kao mala nikad nismo jeli ni rinflajš i zaista ne znam gde je završavalo povrće i meso iz supa (?)... Onako bolesnim ova laganica nam je baš prijala...





Sve vrste raznih krčkalica koje sadrže ovo trojstvo zaista obožavamo mada razlika između gulaša, paprikaša i koječega drugog ni dan danas mi baš nije najjasnija.

Pileći perket

Jako, jako fino... Ja sam ga fino zaljutila i služila sa kuvanim pirinčem umesto domaće testenine i uživanje je bilo potpuno...






Malo je reći da pastu obožavamo... Pravim je na mnogo raznih načina i uvek se radujem i nekom novom...

Tagliatelle sa limunom i pršutom

Ovde zaista nema šta da nevalja pošto sam i pre pravila vrlo sličnu varijantu... Tačnije bez limuna... a sada eto i sa tim malim dodatkom koji potpuno podiže jelo na viši njivo :)





Ovo će zaista biti, samo, PRIČA, o hlebu od sedam dana...
Post sam zapamtila još davno kad je objavljen i rekla sam sebi da ći kad-tad to probati, i sada mi se učinilo kao pravi trenutak.
Post sam pročitala mali milion puta pokušavajući da pohvatam sve tačno šta i kad trebam da radim i teško mi je to išlo pošto je uz postupak sledilo i objašnjenje i neka druga priča i prosto sam se više gubila kad treba šta dodati, dokle stoji napolju a kad ide u frižider... I sad znam i da stajanje od 24 sata zimi i leti napolju nije isto kao i to da razne vrste brašna upijaju različiti količinu vode. Bilo kako bilo zamesila sam početno testo kao što treba i ostavila 24 h na sobnoj temperaturi... Pošto je bilo prilično tvrdo sledećeg dana nisam videla nikakve razlike ali sam lepo dodala brašno i vodu, označila visinu dokle mi je testo i onda sam bila i više nego iznenađena da je testo naraslo jedno 300 posto posle 12 sati ali "pametna" ja piše 24 pa sam ga ostavila do jutra i onda sam primetila da je malo "splaslo". Odvojim ja tu polovinu, dodam novo brašno i vodu i ostavim sva samouverena da će se tu opet dešavati svašta a ono do sledećeg dana ništa... Ponovim postupak još par dana ali vidim da se tu ništa poslebno neće desiti... napravim čak i predtesto ali tu sam definitivno odustala jer se testo uopšte nije dizalo i sve to mi baš i nije ličilo na ono što treba.
Htela sam probati i ponovo ali sam ovih dana prilično nervozna i nemam živaca za tako pipave stvari tako da će sada cela "akcija" malo pričekati prvo da budem raspoložena za sve to a i da još malo na netu isčitam šta i kako ide sa tim hlebom pa onda da krenem iz početka u tu avanturu...

I pomalo sam tužna jer je spisak onoga što sam želela isprobati bio mnogo veći a eto uspela sam samo delić... Ipak pamtim i malo po malo mnogo toga s njenog bloga biće isprobano.

11 comments:

cosmo2503 said...

Draga Olivera, obradovala si me što si post objavila na moj rođendan, hvala ti od srca.
Sve si divno spremila i popratila komentarima da mi je prosto zadovoljstvo pročitati toliko pohvala. Drago mi je da su vam se svidjela jela koja si spremala po receptima sa mog bloga, a za avanturu sa kruhom od sedam dana više sreće idući put.

Branka - byB said...

odlično ! sa uživanjem sam sve pročitala i divim se svemu isprobanom, receptima i izvedbama. A tek kada sam došla na Tagliatelle sa limunom i pršutom....., mmmmm, pri njima i ostajem ! :))
Sve mi se ovo jako sviđa, uz lijepe fotkice (i ona od juhice je lijepa iako kažeš da si je na brzinu bolesna poslikala)

Sweet Corner said...

sve izgleda fenomenalno, odlican izbor recepata!!

Unknown said...

Ti si toga puno naspremala, prava vrijednica. Izvrstan izbor!
I baš prekrasno od tebe što si to objavila na njen rođendan!

Andrea said...

Draga Maslinka i onda kad kažeš da nisi puno stigla napraviš više od večine. Jako mi se sviđa sve što si isprobala i sve je tako lijepo prezentirano. :)

Dunja said...

Izbor odličan, naročito mi se sviđaju ovi namazi u kompletu. Ja sam ih sve probala, ne znam koji je bolji.
Pizza očito tvoja preporuka, probat ću.

Josipa said...

prekrasno, predivno! otkriće mi je ova pizza s tapenadeom :) odlično! svaka čast koliko si toga probala! :))

Tadeja said...

Odličan izbor, prekrasno složeno i prezentirano! Jako mi se sviđa i samo mi je žao što nemam dovoljno vremena i neka jela s tvoje liste izbora isprobati, jer kod Selme je toga stvarno napretek!

Monika said...

baš si bila vrijedna, kao i obično :) izbor jela ti je izvrstan, a izvedba i prezentacija sjajne :)

Dilajla said...

Savršeno od fotkica do popratnog teksta..

Miodrag Surac said...

Super je bravo....

Post a Comment