Dip od patlidžana

Patlidžan prosto obožavam na hiljadu jedan plus jedan način. Pravila sam masu dipova i uvek se trudim da sledeći bude različit od predhodnog...:)



Potrebno je:

2 patlidžana srednje veličine
2 čena belog luka
sok od jednog limuna
50 g crnih maslina
1 veza peršun lista
60 g susama
15 g lana
30 ml maslinovog ulja
morska so


Način pripreme:

Patlidžane sam oprala, izbockala viljuškom i stavila u rernu na 220 stepeni da se peku. S vremena na vreme sam ih malo okretala i pekla oko sat vremena tj. dok nisu skroz omekšali. Izvadila sam ih iz rerne i ostavila da se prohlade a onda oljuštila kožicu i stavila u električnu seckalicu zajedno sa maslinama i belim lukom pa sam sve dobro smiksala i prebacila u činiju za mešanje.


U teflonskom tiganju na suvo pekla sam susam i lan stalno mešajući na umerenoj vatri dok susam nije fino porumeneo. Sklonila sam sa vatre i sačekala da se ohladi a onda stavila u električni mlin i dobro smiksala, dodala maslinovog ulja pa opet smiksala.
Ovu smesu od susama i lana sam dodala patlidžanu i dobro promešala. Dodala limunovog soka, soli po potrebi, seckanog peršuna i opet izmešala a onda stavila u frižider da se dobro prohladi.


Služila sam prvi dan uz kukuruzne čips tortilja a drugi dan uz aromatične štapiće i u svakom slučaju jako fino i lagano jelo...


Ovaj moj recept je objavljen u specijalnom, posnom, izdanju časopisa "Hrana i vino" pod nazivom INTERNET@lije novembra 2009.-te godine.

7 comments:

Unknown said...

Obožavam patlidžane a ovo mi seisto jako sviđa.

Вера said...

Divno izgleda,odličan je sada kada je patlidzan u sezoni.

Josipa said...

i ja jako volim patlidžan i jednom sam probala napraviti namaz od njega i nije bio baš nešto... ovaj tvoj mi po sastojcima izgleda puno privlačnije :)

Sweet Corner said...

bas mi se svidja, pogotovo ovaj dodatak sezama i lana, slikice su krasne!!

Andrea said...

Ja nisam pretjerano luda za patlidžanima (mislim mogu ga pojesti no nikad ga se ne zaželim) ali ipak kad su namazi od istog u pitanju tu je skroz druga priča. Odličan mi je kao namaz. U ovoj tvojoj verziji mi se sviđa dodatak lana koji baš rijetko koristim u kuhanju, a tako je zdrav i fin. :)

Velva said...

Love eggplant! This is a great recipe for a weeknight supper. Thanks!

Ljiljana said...

Obozavam patlidzan. Bas mi je zanimljivo jer si dodala susam i lan. Definitivno jako zdravo.

Post a Comment