Lađice od tikvica


Tikvice volim na mnogo načina i spremam ih na razne načine ali ne volim onako klasično punjene tikvice gde se kuvaju u nekom saftu i na kraju mi budu nekako gnjecave. Zato ih često radim kao ladjice jer su mi tako spremljene jako lepe i ukusne... Ovde ću sad objedinila više recepata na temu lađica koje sam pre radila a i ovaj sa bulgurom koji je od skoro :)


Potrebno je:

2 velike tikvice
malo maslinovog ulja
morska so


300 g smrznutih kozica
1 čen belog luka
malo belog vina
500 g paradajza
1 veza mladog luka
1 veza mladog belog luka
2 šake zelenih maslina
maslinovo ulje
so, biber
peršun list



nadev od bulgura:

1 praziluk
1 pileći batak i karabatak
malo pancete
100 ml bulgura
malo putera
malo maslinovog ulja
malo suvog peršuna
500 g paradajza
1 manji crveni luk
1 praziluk
1 čen belog luka
1 kašika kapra
50 g šunke
50-100 g sira trapista
pola veze peršun lista
maslinovo ulje
morska so
svež bosiljak


300 g pečuraka
50 g šunke
1 praziluk
2 čena belog luka
šaka kapra
šaka crnih maslina
1 kugla mozzarelle
vlašac
so, biber
maslinovo ulje

Način pripreme:

U svakom slušaju početak i kraj sa tikvicama je isti a to je da sam tikvice dobro oprala, presekla po dužini na pola, izdubila, namazala maslinovim uljem, posolila i pekla u rerni na 200 stepeni oko 30 minuta a onda izvadila, sipala nadev i vratila u rernu na još jedno 20-ak minuta... Izvadila posle, malo prohladila i servirala...
A evo sada i priprema svakog nadeva posebno...




Na malo maslinovog ulja propržila sam čen belog luka sitno seckan pa kad je zamirisalo dodala sam odmrznute kozice i dinstala par minuta, dodala malo belog vina i dinstala dok tečnost nije isparila.
U međuvremenu u drugom tiganju na malo maslinovog ulja prodinstala sam sitno seckan mladi luk (crni i beli) pa dodala na kockice seckan oljušten paradajz i nastavila sa dinstanjem... Posle par minuta dodala sam seckane masline i dinstala dok tečnost nije isparila.
Spojila sam paradajz umak sa kozicama i nadev je bio spreman.
Kada je bilo gotovo na svaku lađicu sam od gore posula peršun list...

Nadev od bulgura:



Bulgur sam kuvala 15-ak minuta u 200 ml vode (tj. dok nije omekšao i upio svu tečnost).
Na malo putera i maslinovog ulja propržila sam meso seckano na kockice a onda sam ga izvadila pa tu prepržila pancetu i praziluk a onda sam dodala i seckanu sredinu tikvica a malo kasnije vratila i meso. Začinila sam, dodala kuvani bulgur i ovom smesom punila tikvice...
Kada su bile gotove posula sa malo peršuna...
Sanela je isprobala ovaj recept u okviru FBI rukavica i njene utiske možete videti ovde...




Na malo maslinovog ulja prodinstala sam sitno seckan praziluk a onda dodala i sitno seckan crveni luk. Kada je malo omekšao dodala sam seckan oljušten paradajz i dinstala dok tečnost nije isparila. U međuvremenu sam posolila i po potrebi dodala malo šećera (ako je umak kiseliji). Kada je bilo gotovo dodala sam peršun list, seckani beli luk i kapar.
Ovom smesom sam punila tikvice do pola, onda je išao red šunke i sira pa opet nadev, pekla sam 15-ak minuta a onda od gore stavila listove sira i pekla još par minuta dok se sir nije otopio... U krasila sam svežim bosiljkom.
Mamajac je isprobala ovaj recept u okviru FBI rukavica i njene utiske možete videti ovde...




Na malo maslinovog ulja prodinstala sam sitno seckan praziluk a onda sam dodala i na listiće seckane pečurke. kada su pustile vodu pa ona isparila dodala sam i na kockice sečenu sredinu tikvica. Malo kasnijedodala sam i šunku, kapar, masline, sitno seckan beli luk, so... i sve još malo prodinstala.
Ovim sam punila tikvice i zapekla 15-ak minuta a onda stavila sir preko pa još kratko zapekla.
Izvadila sam iz rerne, malo prohladila, posula seckanim vlašcem i servirala...

11 comments:

Dunja said...

jao kako je lijepo...i fino...mmmmm =D

Sweet Corner said...

ne mogu se odluciti koji mi je nadjev bolji:) predivne su!

Monika said...

sve su verijante fenomenalne! teško se odlučiti koja je bolja...predivno! :)

jubistacha said...

Prekrasno! Toliko ideja, a sve izgledaju fenomenalno!

Snjezana said...

uvijek imas dobre ideje i nista ti nije tesko.:)

Nada said...

Svaka čast,predivno,..prava mediteranska spiza!Tikvice,kozice,bulgur,masline...bravo!

Vali said...

Odlično, ne bih znala što da izaberem. :)

Snježana Cetina said...

prekrasno !!!

Marija said...

Ne zna se koji je nadev bolji! Najbolje da svako dobije po jednu od svakog :)

Maja Babić said...

Korpice, ladjice, pecurke... Ti moras nesto da napunis pa bog! ;) Stvarno skidam kapu na strpljenju, ja kad pravim te neke varijante iz glave to uvek zavrsi kao musaka, samo da bi meni bilo sto jednostavnije :)))

Ovo je prelepo, dala si mi par ideja, pa cemo i mi ovih dana za zaplovimo nekom ladjicom.

Pozdravi!

Andrea said...

Oduševljena sam svim kombinacijama, možda su mi je bulgur ipak favorit jer ga u zadnje vrijeme u sve trpam. Totalno ga obožavam zapravo! :)

Post a Comment