Graham kiš sa brokolijem i Kiš sa mini paradajzom

Kiš jako volimo i često ih pravimo a i dušu je dao za improvizacije :)... Ovde vam dajem jednu noviju i jednu stariju varijantu...

Graham kiš sa brokolijem




Potrebno je:

za testo:
180 g graham brašna
50 g putera
50 g gaude
1 kašika vajkrema
1 jaje
2 kašike hladne vode



za fil:
1 veći cvet brokolija
100 ml pavlake
2 kašike vajkrema
3 jaja
so
mešavina italijanskih začina



Način pripreme:

U brašno sam rukama umešala puter i sitno rendanu gaudu dok nisam dobila što kompaktnije mrvičasto testo. Onda sam dodala jaje i malo vode (koliko treba) da se svi sastojci povežu i da dobijem kompaktno testo. Rastanjila sam ga po kalupu za kiš prečnika 26 cm a onda sam ga stavila u frižider da se dobro ohladi.



Brokoli sam iseckala na manje cvetove i barila u slanoj, kipućoj, vodi 5 minuta a onda prelila ledenom vodom pa dobro ocedila.
Umutila sam jaja, pavlaku, vajkrem, so i italijansku mešavinu začina.



Izvadila sam testo iz frižidera, izbockala ga viljuškom, rasporedila brokoli po dnu, zalila mešavinom jaja i pavlake i pekla oko 40 minuta na 200 stepeni.
Kada je fino porumeneo kiš sam izvadila iz rerne, malo prohladila i servirala...
Isprobala ga je Mirjana 1 i 2...
Cosmo je isporbala ovaj recept u okviru FBI rukavica i njene utiske možete videti ovde...




Potrebno je:

za testo:
70 g integralnog brašna
70 g ražanog brašna
70 g mekog, belog, brašna
malo soli
80 g putera
30 g kajmaka
1 jaje


za nadev:
1 velika glavica crnog luka
1 mala tikvica
50 g pancete
70 g kajmaka
3 jaja
100 ml pavlake
300 g mini paradajza
svež bosiljak
malo maslinovog ulja

Način pripreme:

U činiji za mešanje sam pomešala sve vrste brašna i so a onda dodala na listiće seckan puter i rukama umesila što mrvičastije testo. Zatim sam dodala kajmak i nastavila sa mesenjem a na kraju i jaje... (može se desiti da vam zafali kašika-dve ledene vode).
Kada sam umesila kompaktno testo rastanjila sam ga po dnu i ivicama kalupa za kiš (u mom slučaju je bila obična vatrostalna okrugla posuda prečnika 26 cm) i stavila u frižider da se dobro ohladi.



Na malo maslinovog ulja propržila sam seckanu slaninicu pa dodala sitno seckan luk i rendanu tikvicu... Dinstala sam dok tečnost koja se stvorila nije isparila. A onda sam ostavila da se malo prohladi.
Kajmak sam žicom za mućenje pomešala sa jednim jajetom a onda sam polako dodavala i ostala jaja i pavlaku dok se sve fino nije umutilo. Dodala sam onda i povrće i sve lepo izmešala. Probajte pa ako treba posolite (ja nisam jer je panceta bila slana a i kajmak takođe).



Testo sam izvadila iz frižidera, izbola viljuškom i stavila u rernu na 200 stepeni na 15 minuta da se polu ispeče a onda sam ga izvadila iz rerne, sipala nadev, poređala mini paradajze (što manje to bolje) i vratila u rernu na 180 stepeni na nekih 30-ak minuta.
Ako se stvori tečnost koja pućka po površini ocediti je i nastaviti sa pečenjem (ja sam cedila 2 puta).
Izvadila sam iz rerne, ostavila malo da se prohladi i servirala...
A ovaj kiš je pravila i Jasenka :) (više možete videti ovde...)

7 comments:

jubistacha said...

Volim kiseve i u slanoj i slatkoj varijanti. Tvoji nadjevi su pun pogodak, svaka cast!

Vali said...

Predivna su oba, iako mislim da bih za drugim prvo poletjela! :)

Sweet Corner said...

oba su savrsena i krasne fotkice!

Marija said...

Ovaj "na tufne" je prosto neodoljiv :)

Monika said...

obožavam qicheve :) ne bih mogla odoljeti ni prvoj ni drugoj varijanti :))

Вера said...

Predivna su!

Andrea said...

Ovaj s mini pomidorima presuper izgleda! :)Odlična ideja! :)

Post a Comment