Gusta supa od crvene leće

Nlo i njen post o leći nagnali su me da, pri prvoj narednoj poseti biošpajzu, kupim crvenu leću i da po prvi put napravim nešto od nje... U stvari stajala je ona danima i čekala svoj red a onda posle svih onih prežderavanja jednog dana smo rešili da ništa posebno ne spremam jer i nismo bili kod kuće (a i malo da se odmorimo od hrane) ali meni se jelo nešto na kašiku i setim se leće koja čeka svoj trenutak... Dragi je prokomentarisao tipa :"Nećeš valjda sada da kuvaš"(bilo je kasno veče)... a kasnije :"E da znaš da mi je baš prijalo"...
Doduše kompjuter mi je tada bio bav funkcije i mogla sam se jedino osloniti na sećanje recepta iz posta i sadržaj frižidera... i tako je nastala ova supica koju smo u slast pojeli...




Potrebno je:

150 ml crvene leće
oko 100-150 ml soka od paradajza
600 ml vode
1 šargarepa
1 manja glavica luka
1 mali koren celera
malo maslinovog ulja
1 koren peršuna
1 koren paškanata
1 veza svežeg peršun lista
malo soli



Način pripreme:

Prvo sam sitno iseckala luk, šargarepu i celer... Na malo maslinovog ulja sam onda prodinstala luk, pa dodala celer pa šargarepu... Posle 5 minuta dinstanja nalila sam vodom i dodala ceo kren peršuna i ceo koren paškanata (samo sam ih unakrsano zasekla da što više puste aromu a pošto ih ja ne volim jesti ostavila sam ih tako ucelo da ih kasnije lakše izvadim).
Posle 10-ak minuta sam dodala leću, sok od paradajza i krčkala jedno 15-ak minuta tj. dok se leća nije skuvala. U međuvremenu sam i posolila celu stvar...
Pri serviranju sam od gore posula peršun list i jeli smo uz kreker...


Grne je isprobala recept u okviru FBI rukavica i njene utiske možete videti ovde...


Ovaj moj recept je objavljen u specijalnom, posnom, izdanju časopisa "Hrana i vino" pod nazivom INTERNET@lije novembra 2009.-te godine.

7 comments:

nlo said...

E da znaš da si i ti sada mene nagnala da i ja iskoristim onu crvenu leću koja mi soji na polici i strpljivo čeka da je upotrijebim:))) Juhica ti super izgleda:)

Вера said...

Super izgleda,bas bi ni prijala!

Dragana Pušica - Moje Grne blog said...

Obozavam socivo!

Monika said...

sad si i mene zaintrigirala...nisam nikad leću spremala i dovodiš me u napast da ju i ja odem kupiti :) juhica super izgleda!

Andrea said...

Jako fino izgleda. Nedavno sam radila gustu juhu od crvene leće po receptu od monsoon i oduševila me. Uvijek imam neke leće doma, a sad baš imam paketić crvene tako da ću ovo ubrzo isprobati! :)

Andrea said...

Skuhala sam ovu juhu prekjučer i jako nam se svidjela, pogotovo mojoj seki i meni. nažalost već je bilo dosta kasno kad sam bila gotova s ručkom pa nisam uspjela napraviti lijepu fotku pod dnevnim svijetlom. No ubrzo ću opet kuhati ovo pa će valjda biti i fotka.
U svakom slučaju juhu toplo preporučam! :)

Andrea said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment