Slasni zalogajčići

Danas sam pravila preklapaču sa sirom i gljivama od ratatouille i zaista je fenomenalna ali mi je ostalo malo testa, malo dela fila i uz kombinaciju sastojaka koje sam imala kod kuće nastali su ovi fini zalogajčići...





Potrebno je:

za testo:
200 g brašna

100 g integralnog brašna
50 g kukuruznog brašn
a
30 ml maslinovog ulja

20 g svežeg kvasca
kašičica šećera

ravna kašičica soli
prašak za pecivo

za fil:
400 g svežeg sira
2 jaja
2 veze blitve


za sos od paradajza:
500 g paradajza
1 veliki crni luk

malo maslinovog ulja

suvi bosiljak

2 čena belog luka
50 ml soka od paradaj
za
1-2 kašike šećera

malo soli


Postupak pripreme:

Prvo da napravimo sos od paradajza: radi se o najklasičnijem sosu od paradajza ali za one koji to ne znaju (kao što ja nisam do pre par godina) idemo ovako... Stavimo veliki lonac sa vodom da provri a onda ubacimo paradajz blago zasečen u krst sa suprotne strane od peteljke... Treba da bude u vodi do 1 minuta (kožica sama kreće da se uvija i odvaja) a onda ga prebacimo u ledenu vodu... oljuštimo i isečemo na sitne kockice.
U tiganj stavimo maslinovo ulje i beli luk sečen na listiće pa kada ulje fino zamiriše dodamo sitno seckan crni lu, malo posolimo i dinstamo dok ne dobije zlatno žutu boju a onda dodamo paradajz, poklopimo, malo smanjimo vatru i krčkamo 20-a minuta. Onda dodamo sok od paradajza, suvi bosiljak, još malo soli i po potrebi šećera (ako je sos kiseo a ne volite kiselo dodajte kašiku-dve ili više smeđeg šećera). Nastaviti sa krčkanjem poklopljeno još 10-ak minuta a onda otklopljeno dok fino ne uvri i ne postane gust sos.
Ja obično napravim puno ovog sosa, raspodelim u plastične posude i zamrznem pa kad mi treba brzo je tu, kao podloga za pizze ili kao umak za pastu (sam ili sa dodacima) ili kao deo nekog složenca ili nekad napravim čorbicu od toga ili...




Znači umak imamo i sada prelazimo na testo: u činiju za mešanje stavimo sve suve sastojke a posebno u čašu kvasac, malo šećera i tople vode... kad nadodje pomešamo sa suvim sastojcima i malo maslinovog ulja pa umesimo fino glatko testo i ostavimo ga da odmori i nadođe a mi prelazimo na fil.




Blitvu treba oprati, iseći središnji tvrdi deo i malo držati u hladnoj vodi... isprati i blanširati minut-dva u kipućoj-slanoj vodi a onda brzo pod hladnu vodu, pa ocediti i sitno iseckati. Sir izgnječiti, dodati jaje, lepo izmešati, dodati blitvu i opet izmešati i to je spremno.
Sada se vraćamo na testo... nauljiti ga i rastanjiti pa čašom vaditi krugove prečnika 8 cm, ređati na papir za pečenje... Na svaki krug ide malo sosa od paradajza i malo fila od sira i blitve... Staviti u rernu na 250 stepeni na 10-15 minuta i ukusna grickalica je tu :)

A evo i par slikica božanstvene pite koja je bila inspiracija ovim zalogajčićima...




1 comments:

nlo said...

E pa draga maslinka dobrodošla i ti u svijet blogera. Nemaš pojima kako sam se obradovala kad sam vidila da si nam se pridružila. Raduje me što ću na jednom mjestu uživati u tvojim savršenim receptima i još savršenijim slikama!Pozdrav;-)))))

Post a Comment